  • Data: 2004-06-02 11:29:05
    Temat: Re: Raz jeszcze pomowienie na grupach dyskusyjnych
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik BartekB napisał:
    > Sam myslisz dokladnie tak, jak zarzucasz innym - szkola nie ksztalci,
    > szkola pomaga w samoksztalceniu, a swoim papierkiem zaswiadcza (mniej
    > lub bardziej dokladnie) uzyskany poziom wiedzy, umiejetnosci...

    Bzdura.
    Szkoła nie jest w stanie zaświadczyć żadnego uzyskanego poziomu
    wiedzy ani umiejętności!
    Papierek ze szkoły może najwyżej świadczyć o tym, że ktoś potrafił
    Zaćpać Zakuć Zdać i Zapomnieć, o wykształceniu NIC nie świadczy.
    I to bardzo dziwne, że są dziś jeszcze ludzie nie potrafiący tego dostrzec,
    choć pewnie gdyby Ci przyszło zatrudniać pracownika to nie prosiłbyś o papierek
    ze szkoły tylko sprawdził jego wiedzę i umiejętności, prawda? :)
    Ba! Śmiem twierdzić, że dzisiejsza szkoła przeszkadza w kształceniu
    zajmując czas bzdurami i zniechęcając ludzi do kształcenia się,
    tworzy rzesze funkcjonalnych - i nie tylko - analfabetów.
    Ludzie, którzy wychodzą ze szkół - tak średnich jak i wyższych - niewiele
    potrafią, niewiele mają wiedzy a już przydatnej - prawie NIC.
    Ale to już temat na inną bajkę.

    > Zapewne stad, ze tak juz u nas sie zrobilo, ze to szkola potwierdza
    > zdobyte wyksztalcenie - jaka wiec szkola moze potwierdzic Twoje

    Jak już pisałem żadna szkoła nie jest w stanie potwierdzić posiadanego
    wykształcenia jeśli rozmawiamy na poważnie a nie o fikcji.

    [..]
    > W Twoim przypadku jest to...?

    Rynek - najsurowszy z weryfikatorów i moje osiągnięcia.
    Oczywiście zgodzę się, że posiadanie papierka z wyższym wykształceniem się
    przydaje dla tych co szukają pracy bo pracodawcy mają debilny zwyczaj wpisywania
    takiej potrzeby w ogłoszenia o pracę. Ale to lepiej sobie kupić na targu, na
    uczelni albo zaliczyć taką gdzie nic się nie trzeba uczyć i czas ten przeznaczyć
    na zdobywanie rzeczywistej wiedzy i umiejętności niż tracić czas.

    Jednak mi papierki ze szkół nie są mi do niczego potrzebne. Tracenie czasu na ich
    zdobywanie to - w moim przypadku - marnotrawienie go i talentów lub też kasy,
    gdyby przyszło mi ochotę opłacić jakiąś uczelnię i psorów na niej, żeby przejść
    bez konieczności pojawiania się w budzie.
    Dodam do tego, że przeszedłem kilkanaście rozmów klasyfikacyjnych i w co najmniej
    dwóch przypadkach dostałem propozycję pracy na stanowisku dyrektora raz oddziału
    banku a raz firmy leasingowej, choć pracodawcy w wymaganiach wpisywali posiadanie
    papierka z wyższym wykształceniem i to o określonym kierunku a ja takowego nie
    posiadałem.
    Widocznie jednak decydenci byli kumaci i woleli człowieka z rzeczywistą wiedzą i
    doświadczeniem niż takiego z papierkiem :)

    pozdrawiam
    Arek