eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPytanko dla znawcow kodeksu drogowego › Re: Pytanko dla znawcow kodeksu drogowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.intelink.pl!news.bipnet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanko dla znawcow kodeksu drogowego
    Date: Fri, 04 Oct 2002 15:51:06 +0200
    Organization: Extreme golf course designer
    Lines: 76
    Message-ID: <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    References: <anhsk6$ns4$1@news.lublin.pl> <anjk7n$j6b$1@news.gazeta.pl>
    <3...@w...pl>
    NNTP-Posting-Host: pd57.katowice.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.tpi.pl 1033739454 16233 213.76.228.57 (4 Oct 2002 13:50:54 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 4 Oct 2002 13:50:54 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: en-US,pl
    X-Mailer: Mozilla 4.79 [en] (Win98; U)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:109398
    [ ukryj nagłówki ]

    Adam Miedzianowski wrote:
    >
    > Dnia 4-10-2002 o godz. 10:41 Adalbert napisał(a):
    > > Kiki <k...@z...net> napisał(a):
    > >
    > > > Sytuacja:
    > > > Jade sobie ulica.Dojezdzam do swiatel na skrzyzowaniu +,
    > lecz mam swiatlo
    > > > czerwone.Jest godzina 23.00.Wlasnie wyłączyli światła
    > (pomaranczowe
    > > > migające), wiec jade dalej prosto, bo jade droga z
    > pierwszenstwem
    > > > przejazdu.Z malym wyjatkiem: drogą podporządkowaną jadą też
    > samochody i
    > > > miały zielone światło jak wjeżdzaly na skrzyzowanie , lecz
    > jak wczesniej
    > > > wspomnialem wlasnie swiatla wylaczyli.I jest kolizja.Czyja
    > wina?? Mam
    > > > nadzieje ze ktos zrozumie ta sytuacje.Dziekuje i pozdrawiam
    > > Jeżeli dojeżdżałeś do skrzyżowania i było czerwone to ten
    > drugi miał zielone
    > > i wjechał na skrzyżowanie. Nie powinieneś był wjeżdżać na
    > zajęte skrzyżowanie.
    > > pzdr.
    >
    > Witam,
    > Ja poczyniłbym najpierw uwagi natury technicznej a dopiero potem
    > sprawe oddał prawnikom. Otóż otarłem się trochę o tematykę
    > budowy sterowników sygnalizacji świetlnej i wiem że sytuacja jw
    > nie powinna mieć miejsca. Przed przełączeniem się sygnalizacji
    > z/na pracę nocną powinna nastąpić faza przejściowa. W tej fazie
    > na pewien czas zapala się światło czerwone dla wszystkich
    > kierunków. To pozwala uniknąć opisanych sytuacji. Jeśli jest
    > inaczej to zbadać należy jak ma się owy sterownik do
    > istniejących norm i przepisów (ale nie kodeksu drogowego!!!).
    > Niestety tu moja wiedza się kończy - być może zaś zaczyna się
    > temat stanu naszych kochanych dróg.
    >
    Sterownik bez programu nie stanowi samodzielnego urzadzenia.
    To program i zawarte w nim instrukcje decyduja czy skrzyzowanie bedzie
    bezpieczne i przejezdne.
    Przejezdzam czesto przez nowe skrzyzowanie, ktore od kilku miesiecy ma
    problemy ze swiatlami i ciagle program jest testowany, zmieniane timingi
    i znow system wlaczany na dalszy okres testow.
    Niestety, ruchliwe skrzyzowanie przed zabudowa swiatel, mialo znaki
    stopu na wewnetrznych kolizyjnych pasach, obecnie nie ma znakow stopu i
    bywaja wylaczane swiatla.
    Prawie codziennie widze odlamki plastiku z robitych reflektorow.

    A ten program, ktory steruje sygnalizacja, jest wczesniej pisany i
    uruchamiany na pececie, wraz z graficzna symulacja konkretnego
    skrzyzowania.
    Tyle ze symulacja prowadzi do wynikow zagregowanych statystycznie i
    prawidlowosc w 99,99% jest ok,
    a faktyczny ruch na skrzyzowaniu opiera sie na regule wyjatkow
    i jeden wyjatek prowadzi albo do kolizji, albo blokady calego
    skrzyzowania.

    Oczywiscie przejezyczyles sie, ale program musi stosowac reguly zgodne z
    prawem o ruchu drogowym, rozporazdzeniem o znakach itd.
    Bez petli inducyjnych pod jezdniami, na kazdym pasie wjazdowym i
    wyjazdom skrzyzowania, sterowanie jest bierne i pozbawione
    interakcyjnosci, poza czujnikiem zmierzchowym, przelaczajacym
    sygnalizacje na tryb ostrzegawczy albo w calosci ja wylaczajac.

    W tym konkretnym przypadku, jezeli otrzymam pelnomocnictwo
    zainteresowanego, zbadam dostepna dokumentacje skrzyzowania jak i
    przetestuje program sterownika swiatel skrzyzowania na symulatorze,
    czy mogl zawierac opisane bledy.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).
    Setting 3D holograms generating 4D-space environments.
    Pseudo-holographic 3D Projector/3DTV.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1