    From: m...@w...pl (Adam Miedzianowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanko dla znawcow kodeksu drogowego
    Date: 4 Oct 2002 14:21:13 +0200

    Dnia 4-10-2002 o godz. 10:41 Adalbert napisał(a):
> [...]
    pierwszenstwem
    > Jeżeli dojeżdżałeś do skrzyżowania i było czerwone to ten
    drugi miał zielone
    > i wjechał na skrzyżowanie. Nie powinieneś był wjeżdżać na
    zajęte skrzyżowanie.
    > pzdr.

    Witam,
    Ja poczyniłbym najpierw uwagi natury technicznej a dopiero potem
    sprawe oddał prawnikom. Otóż otarłem się trochę o tematykę
    budowy sterowników sygnalizacji świetlnej i wiem że sytuacja jw
    nie powinna mieć miejsca. Przed przełączeniem się sygnalizacji
    z/na pracę nocną powinna nastąpić faza przejściowa. W tej fazie
    na pewien czas zapala się światło czerwone dla wszystkich
    kierunków. To pozwala uniknąć opisanych sytuacji. Jeśli jest
    inaczej to zbadać należy jak ma się owy sterownik do
    istniejących norm i przepisów (ale nie kodeksu drogowego!!!).
    Niestety tu moja wiedza się kończy - być może zaś zaczyna się
    temat stanu naszych kochanych dróg.

    pozdrawiam
    Adam

    Nie przegap aukcji prac znanego, gdańskiego artysty Zdzisława Kałędkiewicza.
    Obejrzyj i oceń. Kliknij! < http://aukcje.wp.pl/kaledkiewicz >