  • Data: 2002-06-23 09:00:14
    Temat: Re: Pytanie - zawieszona dzial. gosp. a ZUS
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański) szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik -<s...@s...com.pl> tak sobie popisuje:

    > Nie. To jest data wynikająca z prawa handlowego
    Tak ci sie wydaje czy zaprzeczasz w oparciu o konktertny zapis prawa ?
    Podaj go.

    : "nie może podjąć działalności wcześniej niż".
    'Niż' co ?
    Z jakiego powodu nie może oraz jak to ma zwiazek z przyjeciem daty
    rozpoczecia ?

    >Data ta nie wiąże zgłaszającego przymusem rozpoczęcia DG w danym dniu.
    A kto napisal, ze wiaze ?
    Od tego dnia powiniem placic jedynie skladki ZUS.

    > Obowiązki podatkowe i społeczne "spadają" w dniu rozpoczęcia DG.
    Nie odkryles tym zdaniem Ameryki ! O tym od poczatku byla mowa, a
    dokladnie o ZUS.
    Z tym , ze Twoje "obowiazki podatkowe' powstaja jednak dopiero w
    chwili UZYSKANIA przychodu, nie rozpoczecia dzialalnosci.

    >a do USu musiałem pisać elaborat, bo na jednym z papierków
    >napisałem (niechcący) datę miesiąc wczęsniejszą
    [ciaaach]
    Myslisz, ze to co "musiales" itd, itd kogos z czytajacych
    'pl.soc.prawo' zainteresuje ? Rzaczej NTG !
    Co ma US do skladek ZUS ?
    Pamietasz jakie bylo pytanie ?

    > powinno zależeć od tego, czy faktycznie nie prowadził działalności.
    > Czyli zgłosił to samo do US.
    1. Szukajacy porady na tej liscie oczekuja raczej informacji jakie
    JEST prawo, a nie jaki powinno byc.
    2. Nie mieszaj US z ZUS (w US mozna zglosic 'zawieszenie dzialalnosci
    np. na druku NIP1, a ZUS interesuje 'rozpoczecie' oraz 'zakonczenie'
    dzialnosci)

    Artur Golański