  • 1. Data: 2005-03-05 07:08:35
    Temat: Pytanie telekomunikacja/prawo komsumenta
    Od: "doc. Furman" <z...@a...prl>

    Witam!

    Mieszkam w bloku, gdzie sieć kablowa X oferuje kompleksowe usługi
    telekomunikacyjne. Mi jednak nie podoba się oferta sieci X i chcę korzystać
    z usług operatora powszechnego - wiadomo jakiego.
    Czy może zaistnieć sytuacja, że będę zmuszony do korzystania z usług sieci
    X, jeżeli operator powszechny odmówi podłączenia z powodu braku przyłącza?

    PS. Pocztą pantoflową dowiedziałem się, że chyba wszyscy korzystają z
    operatora X, zarówno klienci prywatni jak i biznesowi...

    --
    z poważaniem,
    doc. Zenobiusz Furman

  • 2. Data: 2005-03-05 10:05:17
    Temat: Re: Pytanie telekomunikacja/prawo komsumenta
    Od: "Przemek R.." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > PS. Pocztą pantoflową dowiedziałem się, że chyba wszyscy korzystają z
    > operatora X, zarówno klienci prywatni jak i biznesowi...

    mozesz skorzytsac z operatora Netia, nie trzeba zadnych lacz, postawia Ci na
    dachu nadajnik radiowy.

    P.

  • 3. Data: 2005-03-05 11:14:20
    Od: "doc. Furman" <z...@a...prl>

    Użytkownik Przemek R.. napisał:

    > mozesz skorzytsac z operatora Netia, nie trzeba zadnych lacz, postawia Ci
    > na dachu nadajnik radiowy.

    A ja chcę TPSA... :(

    --
    z poważaniem,
    doc. Zenobiusz Furman

  • 4. Data: 2005-03-05 11:34:32
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 mar o godzinie 08:08, na pl.soc.prawo, doc. Furman napisał(a):

> [...]
    > X, jeżeli operator powszechny odmówi podłączenia z powodu braku przyłącza?

    Nikt nie może Cię zmusić do korzystania z usług kogoś, kogo nie chcesz.
    Świadczenie usług telekomunikacyjnych to usługa powszechna.

    Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800)
    Art. 86. Przedsiębiorca wyznaczony nie może odmówić zawarcia umowy o
    świadczenie usługi powszechnej, poszczególnych usług wchodzących w jej
    skład lub usługi, o której mowa w art. 81 ust. 5, jeżeli użytkownik
    końcowy spełni warunki wynikające z regulaminu świadczenia usługi
    powszechnej.
    Art. 87. Umowa o świadczenie usługi powszechnej lub usługi, o której
    mowa w art. 81 ust. 5, powinna być zawarta w terminie 30 dni od dnia
    złożenia wniosku o jej zawarcie oraz określać w szczególności termin
    rozpoczęcia świadczenia usługi.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2005-03-05 11:42:59
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

    Użytkownik "doc. Furman" <z...@a...prl> napisał w
    wiadomości news:42299414$0$1359$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > A ja chcę TPSA... :(

    Operator powszechny (monopolista) nie ma obowiązku świadczenia usług w takim
    przypadku. Wolny rynek - jest oferta to możesz skorzystać. Nie ma oferty -
    no to nie skorzystasz. Jeśli TP stwierdzi, że tylko dla Ciebie ciągnąć kable
    to za drogo to po prostu nie złoży Ci oferty.

    --==<< Scottos >>==--

  • 6. Data: 2005-03-05 11:46:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Artur Ch. napisał(a):

> [...]
    > mowa w art. 81 ust. 5, powinna być zawarta w terminie 30 dni od dnia
    > złożenia wniosku o jej zawarcie oraz określać w szczególności termin

    Dopiszę się jedynie, że nie należy chodzić, pytać się i dawać się zbyć
    słynnym BMT, a złożyć zamówienie i po 30 dniach domagać się zawarcia
    umowy, nawet poprzez skargi do wszystkich świętych

    M.

    PS. BMT= brak możliwości technicznych
    PS2. Wszyscy święci = Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty

  • 7. Data: 2005-03-05 11:52:27
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 mar o godzinie 12:42, na pl.soc.prawo, Scottos napisał(a):

> [...]
    > no to nie skorzystasz. Jeśli TP stwierdzi, że tylko dla Ciebie ciągnąć kable
    > to za drogo to po prostu nie złoży Ci oferty.

    A gdyby w podobny sposób do zagadnienia podeszły zakłady energetyczne,
    zakłady wodociągowe ?
    To będziesz srał do wiaderka za stodołą przy ogarku świecy?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2005-03-05 11:53:37
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 mar o godzinie 12:46, na pl.soc.prawo, Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    >
    > M.
    >
    > PS. BMT= brak możliwości technicznych
    > PS2. Wszyscy święci = Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty

    Oczywiście, przecież papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2005-03-05 11:59:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Scottos napisał(a):

    Jeśli TP stwierdzi, że tylko dla Ciebie ciągnąć kable
    > to za drogo to po prostu nie złoży Ci oferty.

    Nie ma takiej możliwości.

    M.

  • 10. Data: 2005-03-05 12:36:19
    Od: lukasz sczygiel <odtad|usenetposts1|wytnijto@na_serwerze|tpi.pl>

    Artur Ch. napisał(a):

    > A gdyby w podobny sposób do zagadnienia podeszły zakłady energetyczne,
    > zakłady wodociągowe ?
    > To będziesz srał do wiaderka za stodołą przy ogarku świecy?

    Odpowiedz niezwiazana z tematem watku.
    1.Tam juz jeden operator swiadczy usluge wiec nie ma mowy o "ogarku swiecy"
    2.Nawet dzis sa miejsca gdzie jest relatywnie niedaleko "do slupa" a
    energetyka nie podlacza....

    --
    Lukasz Sczygiel