  • Data: 2010-01-21 18:17:56
    Temat: Re: Pytanie o rozgraniczenie
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    > Myślałem, ze tak obezana jak Ty osoba w tym zakresie będzie wiedziała, że
    > mówi o tym, art. 153 kc.

    nie jestem jasnowidzem, nie wiem co towarzyszyu macie namyśli:O)
    a co do KC to Art. 153.
    Jeżeli granice gruntów stały się sporne, a stanu prawnego nie można
    stwierdzić, usta-
    la się granice według ostatniego spokojnego stanu posiadania. Gdyby również
    takie-
    go stanu nie można było stwierdzić, a postępowanie rozgraniczeniowe nie
    doprowa-
    dziło do ugody między interesowanymi, sąd ustali granice z uwzględnieniem
    wszel-
    kich okoliczności; może przy tym przyznać jednemu z właścicieli odpowiednią
    do-
    płatę pieniężną.

    a niby dlaczego niby uważasz ze nie da się stwierdzić stanu prawnego?:O)
    przecież cały stan prawny działek jest w księgach wieczystych, bazach
    geodezyjnych i pewnie jeszcze innych dokumentach, więc geodeta ma za zadanie
    jedynie nanieść granicę z dokumentów na działkę, to takie trudne?:O)

    acha, dalej to nie wiem jak to wy ustalacie przebieg granic?:O)