  • 1. Data: 2006-06-09 17:40:27
    Temat: Pytanie o pr cywilne wykonanie usługi
    Od: "Arek K." <a...@w...pl>

    Witam
    Stan faktyczny jest taki:
    Zlacenie firmie budowlanej rozbiórki domu, słowna umowa (wykonawca podał
    szacowaną cenę - ok 3500zł . W trakcie rozbiórki cena wzrosła do 5000zł. Po
    ukończeniu prac przychodzi faktura o 12 000 zł.

    Pytanie :
    Jak można rozwiązać ten problem tzn zmniejszyć cenę? i Czy wykonwaca nie
    złamał umowy?

    Pozdrawiam
    Ardakiusz

  • 2. Data: 2006-06-09 17:43:05
    Temat: Re: Pytanie o pr cywilne wykonanie usługi
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Arek K. wrote:
    > Witam
    > Stan faktyczny jest taki:
    > Zlacenie firmie budowlanej rozbiórki domu, słowna umowa

    jezu, ludzia to naprawde czasami sa naiwni.

    > Pytanie :
    > Jak można rozwiązać ten problem tzn zmniejszyć cenę? i Czy wykonwaca nie
    > złamał umowy?

    Teraz to co najwyzej mozesz nie zaplacic i liczyc na to, ze sie facetowi
    przez 3 lata nie bedzie chcialo isc do sadu, bo przeciez on tez nie ma
    umowy.

  • 3. Data: 2006-06-09 18:03:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arek K. napisał(a):

> [...]
    >
    > Pytanie :
    > Jak można rozwiązać ten problem tzn zmniejszyć cenę? i Czy wykonwaca nie

    Złamał umowę.
    Kwestię wynagrodzenia - art. 632 §1 kc.
    Proponuje w odpowiedzi na fakturę zapłacić tylko cenę umówioną 3500 zł,
    lub 5000 zł o ile zmiana ta została zaakceptowana.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2006-06-09 18:21:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > jezu, ludzia to naprawde czasami sa naiwni.

    Pytanie, kto jest naiwny, autor czy firma?

    > Teraz to co najwyzej mozesz nie zaplacic i liczyc na to, ze sie facetowi
    > przez 3 lata nie bedzie chcialo isc do sadu, bo przeciez on tez nie ma
    > umowy.

    Wykonawca przed sądem będzie musiał udowodnić że umowa obejmowała 12000
    zł - co chyba nie będzie zbyt łatwe - bo to niby profesjonalista.
    Ja zapłaciłbym jednak tyle ile obejmowała umowa i wyraźnie bym to
    zaznaczył na przekazie/przelewie.

  • 5. Data: 2006-06-09 18:57:19
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable>

    Arek K. wrote:

    > Jak można rozwiązać ten problem tzn zmniejszyć cenę? i Czy wykonwaca nie
    > złamał umowy?

    Jakiej umowy? Ma coś na piśmie z Twoim podpisem?

  • 6. Data: 2006-06-09 20:09:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Jakiej umowy? Ma coś na piśmie z Twoim podpisem?

    Czyżby według ciebie umowy ustnie nie istniały? Przecież ci napisał jaka
    była umowa.

  • 7. Data: 2006-06-09 20:17:47
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable>

    Johnson wrote:

    > Czyżby według ciebie umowy ustnie nie istniały? Przecież ci napisał jaka
    > była umowa.

    Co się wcinasz, ignorancie?

    Nie jest ważne, jaka była, tylko jaką da się udowodnić.

  • 8. Data: 2006-06-09 22:16:42
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Arek K. napisał(a):
    > Pytanie :
    > Jak można rozwiązać ten problem tzn zmniejszyć cenę? i Czy wykonwaca nie
    > złamał umowy?

    Wykonawca nie złamał umowy, tylko próbuje wyciągnąć więcej, niż według
    umowy mu się należy.
    Niezależnioe od tego, co się da udowodnić, a co nie, wypada być w
    stosunku do drugiej strony umowy fair. Jeżeli w trakcie prac zgodziłeś
    się na zapłacenie 5000, to tyle zapłać. Resztą się nie przejmuj.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 9. Data: 2006-06-10 03:54:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Co się wcinasz, ignorancie?

    Ignorancie bo?

    > Nie jest ważne, jaka była, tylko jaką da się udowodnić.

    Jest ważne jaka była.

  • 10. Data: 2006-06-10 22:56:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > Ignorancie bo?

    A skąd ja mogę wiedzieć, jakie są przyczyny twojej ignornancji?

    > Jest ważne jaka była.

    No to jaka była?

    Zamawiający twierdzi, że na 5 tysięcy.

    Wykonawca twierdzi, że na 12 tysięcy.