    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pusta koperta zamiast pisma w środku
    Date: Thu, 5 Aug 2010 22:29:28 +0200

    W wiadomości news:i3e9p2$89s$1@news.onet.pl spp <s...@o...pl> pisze:

    > Jestem prawie pewien, że US w przypadku otrzymania pustej kartki papieru
    > nie omieszka tego odnotować w książce korespondencji przychodzącej, a kto
    > wie, czy nawet nie zadzwoni do nadawcy z prośbą o wyjaśnienie. ;)
    Jestem żywym (jak dotąd) dowodem podobnej sytuacji. Pisałem kiedyś o tym na
    newsach.
    Dokonałem kiedyś sporych odliczeń podatkowych z tytułu zakupu materiałów
    budowlanych itp. (wówczas jeszcze były). PIT poszedł poleconym.
    Nie otrzymałem zwrotu nadpłatry podatku. Nie spieszyłem się z interwencją -
    niech rosną odsetki.
    Po kilku miesiącach udałem się do US. A tam mi gówniana biurwa gada, że oni
    w ogóle nie mają mojego zeznania. Na to ja pokazuję dowód nadania
    poleconego. Bezczelne babskow oczy mia gada, że to tylko dowód, że coś
    nadałem, może gazetę. Wezwałem kierownika działu, zapoznałem z sytuacją i
    zarządałem zwrotu tej gazety.
    Przycichł szybko, ale wówczas obowiązywał (może i teraz?) konkretny przepis,
    że dowód nadania poleconego jest dowodem wystarczającym dopełnienia
    obowiązku podatkowego.
    Obiecali, że przeleją nadpłatę i przelali po kilku dniach (ciekawe skąd
    wiedzieli ile było tej nadpłaty skoro PITa nie mieli?).
    Bez odsetek.
    Zainterweniowałem drugi raz i nakazałem wypłacenie odsetek natychmiast,
    naliczonych łącznie z tymi kilkoma dniami. W ciągu ok. 1/2h dostałem forsę w
    kasie.

    --
    Jotte