    Date: Wed, 27 Oct 2021 19:16:15 +0200
    Subject: Re: Punchdown
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Shrek <...@w...pl>

    > Ale oni nie są oskarżeni z tytułu, że biwakowali i drzewo spadło.

    Tak dokładnie to o to, że biwakowali i drzewo spadło _na_ kogoś.

    > MZ zarzut z dupy.

    Moim też. No ale prokurator najpierw wniosł takie zarzuty a potem
    apelował, więc widać jest do swojego zdania przekonany.

    > Ale może jednak nie do końca? W obecnych czasach dość
    > łatwo sprawdzić czy idzie burza,

    Ale to było cztery lata temu i na środku zadupia. Nie wiem czy nawet
    dziś jest tam zasięg neta. Byłem "w okolicy" czyli 100km dalej i nie
    pamiętam żebym jakoś panicznie sprawdzał radary pogodowe.

    > Tu nie wiem, ale jeśli jest wymóg, żeby takie miejsce znaleźć i jak
    > rozumiem chodzi o to, żeby było one w miarę bezpieczne od walących się
    > drzew to jakiś sens w tym jakby jest. Gorzej jak takiego miejsca w
    > pobliżu nie ma.

    Raczej nie od walących się drzew a od pożaru - pożar ma to do siebie że
    co prawda cholera wie z której strony się pojawi, ale jest więcej czasu
    na ewakuacje. No i jak napisałem google nie potwierdza, że taki wymóg
    był. Jakie by nie było - jak zaczęło wiać to było za późno, bo jak
    twierdzi prokuratura (niewyzanczone) drogi ewakuacyjne zostały zawalone
    drzewami.

    > Całkiem mozliwe. Trochę to wszystko pewnie wynika, że jeszcze 2-3 dekady
    > temu ludzie powszechnie robili rzeczy, gdzie obecnie się zesrywają jakie
    > to nieopisane ryzyko pewne aktywności ze sobą niosa.

    Dokładnie tak pomyślałem jak usłyszałe o stawianiu zarzutów w tej
    sprawie. Oznaczona droga ewakuacyjna w obozie, bo się harcerze pogubia!
    Za dekadę za samo zorganizowanie obozu w lesie będzie "sprowadzenie
    niebezpieczeństwa wielkich rozmiarów":P

    --
    Shrek