  • Data: 2006-05-03 19:22:05
    Temat: Re: Pułapki na złodzieji - co można ?
    Od: "Jan Słupicki" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z tego co znalazłem w internecie i z wypowiedzi na forum
    > wynika dość ponury obraz. Właściwie to nic nie wolno

    A co (moim zdaniem) powinno być wolno:
    Powinno być wolno w dowolny sposób chronić siebie
    i swoją własność. Nie może być w żaden sposób
    przedkładane dobro napastnika nad dobrem ofiary.
    Obowiązkiem właściciela posesji byłoby takie zabezpieczenie
    posesji aby nie było możliwe przypadkowe wtargnięcie
    (nieświadome). Wtedy każdy kto by zignorował ostrzeżenia
    byłby świadom na co się naraża. Dzieci i osoby nie potrafiące
    zrozumieć stosownych ostrzeżeń są i tak ubezwłasnowolnione
    i za nich odpowiadają opiekunowie. I właśnie opiekunowie
    powinni ponosić odpowiedzialność gdy ich podopieczny
    zostanie poszkodowany przez jakąś pułapkę.
    Co do współmierności środków i chronionych dóbr:
    Dla mnie to jakiś absurd że broniący się musi szacować
    i kalkulować jakie środki używa napastnik i jakim dobrom
    zagraża aby zastosować odpowiednie przeciwdziałanie.
    Jak ktoś atakuje mnie, moich bliskich czy moje mienie
    to powinienem mieć wolną rękę w stosowaniu środków.
    A po fakcie powinienem dostać dyplom uznania za obywatelską
    postawę i walkę z przestępczością.

    Niestety to są tylko mrzonki ...

    --
    Jan Słupicki