  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <45b52896$1@news.home.net.pl> <ep6464$bsb$1@news.mm.pl>
    <45b70a27$1@news.home.net.pl> <ep74uo$2ga9$1@news.mm.pl>
    <45b7667e$1@news.home.net.pl> <ep7rld$c9k$1@news.mm.pl>
    <45b7d654$1@news.home.net.pl> <ep8q3o$8qs$1@news.onet.pl>
    <45b7ff1e$1@news.home.net.pl> <epb0m0$68o$1@news.onet.pl>
    <45b92095$1@news.home.net.pl> <epdrtl$66s$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: Przesyłka pocztowa polecona -reklamacja
    Date: Fri, 26 Jan 2007 23:43:53 +0100

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:epdrtl$66s$1@news.onet.pl...
    > Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Bardzo śmiała teza. Jeszcze nie słyszałem, aby sąd bawił się w
    > dochodzenie, kiedy przesyłka została dostarczona do adresata. Ważne że
    > jest podpis odbiorcy - żony, czy innego dorosłego domownika, i od tego
    > dnia biegną zawite terminy. Spróbuj w sądzie przedłużyć sobie okres do
    > wniesienia zażalenia na postanowienie tej podstawie, że żona poinformowała
    > Cię o przesyłce 3 dni po odebraniu.
    >
    > A gdyby jeszcze - jak twierdziłeś bodaj - przesyłka musiała dotrzeć
    > wyłącznie do adresata (podpisana przez niego zwrotka) - to już otwarte
> [...]

    Kłopot polega na tym, że aby w tej sytuacji wybronić swój tyłek, to
    musisz nadstawić na odpowiedzialność
    karną tyłek żony.
    Tym niemniej jest to możliwe - jakiś czas temu był tu artykuł o mężu,
    którego żona puściła z torbami poprzez to, że bez jego wiedzy wzięła z nim
    rozwód, zasądzono jej alimenty a mąż dowiedział się o wszystkim, gdy zapukał
    do niego komornik. Żona doprowadziła do tego stanu w ten sposób, że
    wszystkie wezwania do sądu na nazwisko jej męża wracały do sądu z
    adnotacją - nie odebrano w terminie. Było to możliwe bo żona siedziała cały
    dzień w domu, a mąż pracował do 18-tej. I efekt jest taki, że chłopina
    powoli odkręca wszystko, pomimo, że wyroki są prawomocne.