  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przesyłka pocztowa polecona -reklamacja
    Date: Mon, 22 Jan 2007 21:20:45 +0100

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.201f1ffc557bd4f89898f7@news.task.gda.pl...

    > Zaginiecie takiego listu nie zmienia faktu, ze adresat "domyslnie
    > podpisał odbior", wiec nadawca nie musi sie o nic martwic. To wylacznie
    > teraz problem adresata. Nadawca dopełnił swojego obwiazku w 100%.

    I tu się mylisz. Np. w przypadku składania pozwu musisz udowodnić, że
    list otrzymał odbiorca, a nie fakt, że list został wysłany. A w tym wypadku
    takiego potwierdzenia nie masz. Dlatego też aby takich sytuacji uniknąć ktoś
    wymyślił coś takiego jak polecony ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
    Dopiero taka zwrotka podpisana przez adresata jest niezbitym dowodem, że
    list taki otrzymał. Jeśli takiej zwrotki nie masz, a pozwany jest cwany, to
    może się okazać, że pomimo zasadności roszczenia koszty sądowe pokryje
    powód.

    Też mam skrytkę i często (kilka razy w roku) mam w niej listy z innych
    skrytek. Nie jestem jednak samobójcą, aby kręcić na siebie "sznur" w postaci
    pozwolenia na pozostawianie w niej listów poleconych bez podpisu. W
    większości urzędów pocztowych panuje naprawdę spory burdel. Ot choćby
    ostatnio.... list priorytetowy w W-wie został ostemplowany z datą
    28.12.2006, pieczęć z Gorzowa Wlkp. ma datę 18.01.2007. Podsumowując -
    usługa iście błyskawiczna. A sytuacja, że sam się zgłaszam po przesyłkę
    poleconą (gdy na coś oczekuje) bo awizo w skrytce "amba" wcięła, to zdarza
    się notorycznie.