  • Data: 2005-10-09 23:00:32
    Temat: Re: Przestępstwo w Internecie - gdzie zgłaszać
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10/10/2005 00:33, Przemysław Płaskowicki wrote :

    > Zamiar ewentualny wystarczy.

    Eeech -- uzupełnię: oczywiście mam rację, że wystarczy, ale to
    przestępstwo (art. 269b) to po prostu zwykłe przestępstwo formalne. I
    jak każde takie przestępstwo, wystarczy samo ziszczenie się stanu
    faktycznego przedstawionego w przepisie, żeby wypełnić znamiona.
    Zauważcie, że przepis mówi:
    "Kto [...] udostępnia innym osobom urządzenia lub programy komputerowe
    przystosowane do popełnienia przestępstwa określonego w art. ..."
    a nie:
    "Kto [...] udostępnia innym osobom urzędzenia lub programy komputerowe
    przystosowane do popełnienia przestępstwa określonego w art. [...] w
    celu ich popełnienia".
    Nie ma tu mowy o tym aby istotny był zamiar w jakim rzeczone programe
    mają być udostępnione.

    Nie twierdzę, że to ma sens, ale tak brzmi przepis!
    --
    Przemysław Płaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have