  • Date: Thu, 06 Oct 2005 16:55:04 +0200
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przestępstwo w Internecie - gdzie zgłaszać

    Dnia 06/10/2005 16:02, Kira wrote :
    > Re to: Przemysław Płaskowicki [Thu, 06 Oct 2005 15:58:18 +0200]:

    > Czyli jak sobie odpalę Revelationa żeby przypomnieć sobie własne
    > hasło na skrzynkę pocztową, to mam się zamknąc na 3 lata? ;) A
    > jak mi tego Revelationa podeśle kumpel, to jego? ;)
    >
    > Jakoś mi się nie wydaje...
    >
    > Powtarzam: tych programów zazwyczaj można spokojnie używać
    > w pełni legalnie i nie widzę powodów, dla których miałoby
    > to być karalne.

    Ja tylko cytuję przepis ;-). Zaś, gdy Ty używasz tego rodzaju programów,
    to nie jest to przestępstwem bo szkodliwość społeczna jest znikoma.
    Podobnie zapewne gdy revelation wysyła kolega. Jednakże, i to wynika
    bezpośrednio z przepisu, posiadanie sniffera przez człowieka który nie
    jest adminem sieci osiedlowej, nie pracuje jako administrator sieci jest
    przestępstwem. Bez znaczenia jest to, czy wg nas ma to sens, czy sensu
    nie ma. Przepis jest nieubłagany.
    Ciekawą analizę przepisu (i nb jedyną mi znaną) jest artykuł Krzysztofa
    Gienasa "Hak na hakera" z sierpniowej Rzeczypospolitej:
    http://nowemedia.home.pl/nuke/modules.php?name=News&
    file=article&sid=480

    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)