  • Data: 2005-05-16 00:39:34
    Temat: Re: "Przestępca" prosi o poradę.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam" <A...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:d68mtq$s3n$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Tutejsza Policja a konkretnie PG ma ostatnio spore sukcesy w
    zwalczaniu
    > kopiarni płyt CD i DVD więc na pewno już wiedzą gdzie się to wysyła.
    > Trochę mnie dziwi wysyłka dysków do FOTY bo taką ekspertyzę byłby w
    stanie
    > zrobić średnio uzdolniony informatyk "z miasta" - oczywiście ze
    statusem
    > biegłego sądowego.

    Ale ten informatycj chciał by za to pieniądze. FOTA nie chce.

    > No chyba, że w 40-tysięcznym mieście nie ma takiego.

    Moze nie być.

    > Tragedia.
    > W takim wypadku muszę ustalić czy rzeczywiście dyski poszły do FOTY i
    > poprosić ich o przyśpieszenie ekspertyzy.
    > Ale pewnie nie zechcą ze mną w ogóle rozmawiać.
    > Mam jednak nadzieję. że zechcą udzielić informacji czy moje zabawki
    tam
    > rzeczywiście dotarły - to tak celem zweryfikowania prawdomówności
    > prowadzącego.

    Nie kontaktuj sie z FOTA, bio zarzucą Ci zamiar mataczenia! Pismo do
    prokuratury z prośbą o wyjaśnienei, to najlepsze wyjście.

    > A szkoda bo jak napisał jeden z grupowiczów jest to pole do nadużyć i
    > "dołożenia" niepokornym tudzież narażenia czasami winnych, a czasami
    > niewinnych ludzi na straty finansowe i nie tylko.

    Niestety tak jest.

    > Jeden z przeszukujących się znał, ale jak sam stwierdził ma dość bo
    > poprzedniego dnia do 1 w nocy robili czynności u kogo innego i jest
    > padnięty.
    > I w ten sposób z powodu przemęczenia policjanta już ponad 2 miesiące
    mam z
    > głowy 2 dyski.

    No to się mu dziwię. Bo przejrzenie dysku trwa krócej, niż
    zabezpieczenie. Mnie by się nie chciałozabezpieczać, jakbym był zmęczony
    i raczej bym przejrzał.

> [...]
    > Zmienić go można, ale tylko w niektórych kartach, jednakże i tak
    pozostanie
    > numer nadrukowany na samej karcie.
    > No chyba że ktoś go zdrapie, ale w przypadku legalnych kart chyba nikt
    przy
    > zdrowych zmysłach tego nie robi.
    > Zresztą jak już ktoś sobie samodzielnie zmieni taki nr (wymagana dość
    duża
    > wiedza) to i tak potem można poznać czy był zmieniany nawet jak
    nadruk
    > został usunięty - po prostu wewnątrz karty zostają ślady "grzebania".

    Dlatego się wysyła.

    > Z dziką rozkoszą bym to uczynił, ale zapewne dane tego kapusia zostaną
    > utajnione lub Policja zasłoni się jakimiś innymi kruczkami.

    Powinno być w uzasadnieniu postamowienia o przeszukaniu. A jak nie, to
    skąłdasz zawiadomienie na n/n osobę i rpokurator sobie znajdzie. Chyba,
    ze przeszukanie jest wynikiem innej wiedzy. Załóżmy kupiłeś w sklepie,
    gdzie generalnie szła lewizna i sprawdzili wszystkich.

    > Będę uparcie dążył do rozprawy (pomimo, że mam ponoć mieć
    zaproponowane
    > dobrowolne poddanie się karze) i na sali sądowej może uda mi się coś
    wydobyć
    > odnośnie tego który mnie niesłusznie posądził o produkcję płyt.

    Dobrowolne poddanie sie karze jest zwiażane z winą. A Ty piszesz, że
    oprogramowanie jest legalne.