  • Data: 2005-05-16 20:53:39
    Temat: Re: "Przestępca" prosi o poradę.
    Od: "Adam" <A...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:d68q46$bkn$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale ten informatycj chciał by za to pieniądze. FOTA nie chce.

    Finansowani (pracownicy FOTY) z budżetu czy jakoś inaczej?
    Z tego co mi wiadomo prokuratura wyraziła zgodę na finansowanie ekspertyzy
    moich zabawek przez lokalnego biegłego.
    Więc tym bardziej nie wiem dlaczego poszło to do FOTY.
    Chyba tylko dlatego abym sobie dłużej poczekał na ekspertyzę.

    > No to się mu dziwię. Bo przejrzenie dysku trwa krócej, niż
    > zabezpieczenie. Mnie by się nie chciałozabezpieczać, jakbym był zmęczony
    > i raczej bym przejrzał.

    Miałem na dysku ok. 50 GB danych, głównie w postaci małych (poniżej 1 MB)
    plików.
    Nie wiem czy to co było u mnie nazywa się zabezpieczeniem, ale po prostu
    wrzucono wszystko co budziło wątpliwości do jednego kartonu po rogalikach "7
    days" ;) wcześniej wpisując do protokołu np.:
    dyski twarde- 2 sztuki, płyty CD z oprogramowaniem- 15 sztuk, płyty DVD z
    fimami - 5 sztuk, karty czipowe- 10 sztuk.
    I to wszystko bez dokładnego opisania zawartości poszczególnych płytek czy
    podania numerów kart (były to w większości stare karty Wizji TV).
    Karton niezaplombowany leży sobie 2 miesiące na komendzie i można sobie z
    niego brać co się komu podoba.
    Ciekawe jak mi teraz udowodnią jaka zawartośc była na tych płytkach, skoro
    nie zostały dokładnie opisane.
    Tu też jest pole do nadużyć bo ktoś z Komendy może sobie wyciągnąć z pudła
    np. legalną płytkę z gierkami, a włożyć w to miejsce zupełnie nielegalną
    płytę z np. Windowsem. Ilość sztuk będzie się zgadzała, ale waga wykroczenia
    zupełnie inna.

    > Powinno być w uzasadnieniu postamowienia o przeszukaniu. A jak nie, to
    > skąłdasz zawiadomienie na n/n osobę i rpokurator sobie znajdzie.

    :) - a to nie wiedziałem, że tak można.
    Poczekam co z tego wyniknie i jak się nie dowiem innymi drogami to spróbuję
    tej metody.

    > Dobrowolne poddanie sie karze jest zwiażane z winą. A Ty piszesz, że
    > oprogramowanie jest legalne.

    Już w pierwszym poście napisałem że znaleziono u mnie kilkanaście starych
    płyt ze Stadionu z różnym oprogramowaniem.
    Są tam takie "hity" jak Norton Antywirus 2002, Mapa Polski 1999 czy jakieś
    składanki typu programy do grafiki też sprzed kilku lat.
    Na moje pytanie co mi za to grozi usłyszałem iż w związku z tym że bez
    oporów wydałem i pomagałem przeszukującym to zostanie mi zaproponowane
    "dobrowolne poddanie się karze" jako procedura mniej dla mnie uciążliwa.

    --
    Pozdrawiam.
    Adam