  • 1. Data: 2007-03-10 14:45:25
    Temat: Przerejestrowanie samochodu
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

    Witam..

    Mam następującą sytuację..
    Jeżdzę samochodem zarejestrowanym na mojego ojca.. ja sobie płace wszelkie
    opłaty itp..
    Teraz chcę sprzedać samochód.. i tu mam mały problem.. z jakiśtam powodów
    ojciec jakieś pół roku temu przemeldował się do innego miasta (zakończona
    budowa domu) - mieszkał tam już parę lat więc jakoś mi to umknęło i
    oczywiście zapomnieliśmy przerejestrować auto "na nowy adres". Z tego co
    wyczytałem to trzeba chyba było to zrobić do miesiąca po zmianie adresu.
    I pytanie - co grozi za spóźnienie?
    I czy teraz przerejestrowywać samochód czy nie zawracać sobie głowy i go po
    prostu sprzedać podając nowy adres na umowie-kupna sprzedaży? Po sprzedaży
    trzeba chyba zapłacić jakiś podatek czy co takiego - jak wygląda ta sprawa?

    Pozdr
    Art

  • 2. Data: 2007-03-10 16:06:37
    Temat: Re: Przerejestrowanie samochodu
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > oczywi?cie zapomnieli?my przerejestrować auto "na nowy adres". Z tego co
    > wyczytałem to trzeba chyba było to zrobić do miesi?ca po zmianie adresu.
    > I pytanie - co grozi za spóĽnienie?

    Za brak przejestrowania nic nie grozi. Gorzej jesli zmienił dowód
    osobisty i nie złozył NIP3 w US. Troche sie to komplikuje teraz, bo z
    umową trzeba tez złozyc w US druk PCC (ostatnio sie zmienił) i beda tam
    dwa rozne adresy ... Ale naprawde nie ma sensu przejestrowywac. Niech
    wszedzie poda nowy adres i tyle.

    > trzeba chyba zapłacić jaki? podatek czy co takiego - jak wygl?da ta sprawa?

    Podatek zwyczajowo płaci kupujacy, ale i tak do tego potrzebuje dane
    sprzedajacego.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 3. Data: 2007-03-10 18:01:10
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

> [...]
    > umową trzeba tez złozyc w US druk PCC (ostatnio sie zmienił) i beda
    > tam dwa rozne adresy ... Ale naprawde nie ma sensu przejestrowywac.
    NIP i wszystko inne co trzeba zmienił (prowadzi działalność gosp.), samochód
    ktorym on jeździ przerejestrował tylko tego który ja używam nie..
    Czyli na wszystkich kwitach podawać nowy adres?

    > Podatek zwyczajowo płaci kupujacy, ale i tak do tego potrzebuje dane
    > sprzedajacego.
    Czyli w US trzeba złożyć PCC - adres w US na 100% ma nowy - czyli przy
    złożeniu też trzeba mieć umowę? - a jak z podatkiem - tam się okresla kto go
    płaci?
    A czy do umowy trzeba wprowadzić jakiś zapis odnośnie innego adresu
    zamieszkania w danych sprzedającego a innego w dowodzie rejestracyjnym?

    Art