  • 1. Data: 2007-03-10 15:49:49
    Temat: producent - wylacznosc ...
    Od: "Langi" <x...@h...pl>

    Produkuje pewien towar sprzedaje go do hurtownii X po czym, z hurtowni
    zostaje on sprzedany do Pana Y, ktory sprzedaje ten towar w internecie
    allegro, ebay itp. Czy moge sobie zastrzec prawo do wylacznosci sprzedazy w
    internecie mojego towaru wytworzonego przez siebie, jesli tak to w jaki
    sposob moge to zrobic ?

    --

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-03-10 19:54:52
    Temat: Re: producent - wylacznosc ...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Langi wrote:
> [...]
    > internecie mojego towaru wytworzonego przez siebie, jesli tak to w jaki

    Nie możesz.

  • 3. Data: 2007-03-10 20:52:15
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Langi" <x...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w internecie mojego towaru wytworzonego przez siebie, jesli tak to w jaki

    Możesz podpisać umowę w której wyłączysz możliwość zbycia zakupionego towaru
    na aukcji. Tyle, że jeżeli delikwent nie będzie się do niej stosował to
    możesz liczyć jedynie na odszkodowanie za zerwanie umowy. Sama czynność
    będzie ważna i skuteczna. Inna rzecz, czy ktoś będzie chciał zawrzeć taką
    umowę.

    --
    p09v

  • 4. Data: 2007-03-10 20:53:30
    Od: Jacek Selega <j...@g...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie możesz.

    a nie mozna tego jakos opatentowac ?

  • 5. Data: 2007-03-10 21:48:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Selega wrote:

    > a nie mozna tego jakos opatentowac ?

    O czym ty bredzisz? Nie wiesz, co to jest patent?

  • 6. Data: 2007-03-10 22:12:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    p09v wrote:

> [...]
    > na aukcji. Tyle, że jeżeli delikwent nie będzie się do niej stosował to
    > możesz liczyć jedynie na odszkodowanie za zerwanie umowy. Sama czynność

    A nie podpadnie to czasem pod klauzulę niedozwoloną, hmm?

    Poza tym: Langi sprzedaje hurtowni X, hurtownia X sprzedaje panu Y, a
    Langi na pana Y nic nie ma i Langi może mu "skoczyć".

  • 7. Data: 2007-03-10 22:19:27
    Od: Radosław Korzeniewski <r...@g...com>

    Jacek Selega napisał(a):

    > a nie mozna tego jakos opatentowac ?
    Pomysłu na sprzedaż przez internet? samego produktu?

    bo jeśli komuś sprzedałeś swój produkt to jest on jego właścicielem i
    zgodnie z obecnie obowiązującym prawem nie możesz ograniczać mu prawa do
    dowolnego dysponowania nim, może go spalić, sprzedać, przemalować itd. w
    pewnym ograniczonym zakresie nie może go tylko kopiować.

    pozdr

    Radek

  • 8. Data: 2007-03-10 22:22:55
    Od: Radosław Korzeniewski <r...@g...com>

    p09v napisał(a):

> [...]
    > możesz liczyć jedynie na odszkodowanie za zerwanie umowy. Sama czynność
    > będzie ważna i skuteczna. Inna rzecz, czy ktoś będzie chciał zawrzeć taką

    Ale taką umowę musiał by zawrzeć z Panem Y, a z opisu wygląda że Pan Y
    kupuje od hurtowni X, więc to hurtownia X musiałaby podpisać stosowną
    umowę z Panem Y, co może być trochę trudne do osiągnięcia.

    pozdr

    Radek

  • 9. Data: 2007-03-10 22:35:52
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Radosław Korzeniewski" napisał
    > Ale taką umowę musiał by zawrzeć z Panem Y, a z opisu wygląda że Pan Y
    > kupuje od hurtowni X, więc to hurtownia X musiałaby podpisać stosowną
    > umowę z Panem Y, co może być trochę trudne do osiągnięcia.

    Wszystko co piszesz to racja, ja tylko sugeruję pomysł. To, że jest to
    trudne do osiągnięcia to inna sprawa, chyba że jest to jakiś unikalny towar,
    na który jest taki popyt, że nabywca zgodziłby się podpisać cyrograf :)

    --
    p09v

  • 10. Data: 2007-03-10 22:44:12
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > internecie mojego towaru wytworzonego przez siebie, jesli tak to w jaki

    Dzięki temu ze dużo ludzi sprzedaje twój towar ty musisz go więcej wyprodukować
    albo sprowadzić. Gdzie Ty się ekonomi uczyleś? Tomek