  • 1. Data: 2004-04-24 10:00:10
    Temat: Przepadek samochodu (info)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Pamiętacie argumenty różne, np. "to byłoby niesprawiedliwe
    żeby pijanemu kierowcy zabierać samochód, bo co jeśli to
    jest np. samochód z wypożyczalni czy znajomego ?" ?
    IMHO przez to iż takie regulacje (wobec innych przestępstw) *i tak*
    są i *dokładnie tak* działają - IMO nie jest to *żaden* argument
    (znaczy owa "możliwość zabrania czyjegoś", bo kwestię "czy
    to właściwa kara" pomijam).

    Przykład "z życia":
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040424/p
    rawo/prawo_a_4.html

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2004-04-24 11:22:51
    Temat: Re: Przepadek samochodu (info)
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał:

    > argumenty różne, np. "to byłoby niesprawiedliwe
    >żeby pijanemu kierowcy zabierać samochód, bo co jeśli to
    >jest np. samochód z wypożyczalni czy znajomego ?" ?
    To problem wypożyczalni lub pożyczającego! A co będzie jeśli koleś
    samochód doszczętnie rozbije ? Nie różni się niczym od przepadku.
    Zdecydowanie jestem za konfiskatą i IMHO jest to jedyny skuteczny
    sposób na walkę z pijanymi kierowcami. Wtedy wszyscy zainteresowani
    (pożyczający, żona, teściowie, dzieci... kolesie od kieliszka itp)
    zrobiliby wszystko, by uniemożliwić mu ewentualną jazdę.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2004-04-24 11:55:44
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Artur Golanski wrote:
    > To problem wypożyczalni lub pożyczającego! A co będzie jeśli koleś
    > samochód doszczętnie rozbije ?

    To pewnie dostanie odszkodowanie z autocasco.

    > Nie różni się niczym od przepadku.

    A tu pewnie nie.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 4. Data: 2004-04-24 14:37:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > To problem wypożyczalni lub pożyczającego! A co będzie jeśli koleś
    > samochód doszczętnie rozbije ? Nie różni się niczym od przepadku.

    Różni, bo od konfliskaty nie można się ubezpieczyć.

> [...]
    > (pożyczający, żona, teściowie, dzieci... kolesie od kieliszka itp)
    > zrobiliby wszystko, by uniemożliwić mu ewentualną jazdę.

    Fajno, a co z firmą leasingową, bankiem? Choć z drugiej strony pomysł, by
    samochód traktować w takim wypadku jako narzędzie przestępstwa taki
    całkiem postrzelony nie jest. Tylko stosować go z umiarem, czyli nie w
    odniesieniu do osób, które na zdrowy rozsądek nie mogły temu zapobiec.

  • 5. Data: 2004-04-24 15:35:55
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Czarek Gorzeński <c...@p...org> napisał:

    >To pewnie dostanie odszkodowanie z autocasco.
    Pod warunkiem, że je ma. Podejrzewam, że ubezpieczyciele (gdyby oprawo
    zmieniono) ubezpieczyliby chętnych od konfiskaty :-D

    Artur Golański

  • 6. Data: 2004-04-24 17:22:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Apr 2004, Artur Golanski wrote:
    [...]
    >+ To problem wypożyczalni lub pożyczającego!

    :)
    "i o to chodzi". JUŻ tak jest, czyli:

    >+ Zdecydowanie jestem za konfiskatą

    ...odpada jeden z podnoszonych argumentów przeciw :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-04-24 17:26:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Apr 2004, Czarek Gorzeński wrote:

    >+ Artur Golanski wrote:
    [...]
    >+ > To problem wypożyczalni lub pożyczającego!

    Już się zgodziłem ;)

    >+ > A co będzie jeśli koleś samochód doszczętnie rozbije ?
    >+
    >+ To pewnie dostanie odszkodowanie z autocasco.

    Hm... jak gość *PO PIJAKU* rozbije samochód to dostaje
    odszkodowanie AC ??
    Dziwny kraj. Słowo. Możesz potwierdzić że tak jest ?

    >+ > Nie różni się niczym od przepadku.
    >+
    >+ A tu pewnie nie.

    Znaczy: "nie dostanie" ? No to ściągnie od sprawcy. Na drugi raz
    zastanowi się czy dać szwagrowi "skoczyć na imprezę" ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-04-24 19:10:23
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Hm... jak gość *PO PIJAKU* rozbije samochód to dostaje
    > odszkodowanie AC ??
    > Dziwny kraj. Słowo. Możesz potwierdzić że tak jest ?

    A nie dostanie? Sądziłem że tak, ale nigdy nie zgłębiałem tematu.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 9. Data: 2004-04-24 21:21:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

    > To problem wypożyczalni lub pożyczającego! A co będzie jeśli koleś
    > samochód doszczętnie rozbije ? Nie różni się niczym od przepadku.

    Czy polisa obejmuje konfiskatę?

  • 10. Data: 2004-04-24 21:23:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Czarek Gorzeński wrote:

    > A nie dostanie? Sądziłem że tak, ale nigdy nie zgłębiałem tematu.

    W przypadku zwykłego ubezpieczenia AC prywatnych samochodów - w PZU
    zdaje się odmawia wypłaty.

    Ale IMHO trochę trudno, żeby ubezpieczenia dla wypożyczalni nie
    obejmowały takich przypadków.