  • 11. Data: 2004-04-25 10:27:08
    Temat: Re: Przepadek samochodu (info)
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >od konfliskaty nie można się ubezpieczyć.
    Narazie.. ;-)

    >Fajno, a co z firmą leasingową, bankiem?
    Nic, spłaca jakby dalej pojazd miał.

    >całkiem postrzelony nie jest.
    ZTCW propozycja w sejmie już była rozpatrywana, ale niestety nie
    zyskała aprobaty większości .... narazie.

    >do osób, które na zdrowy rozsądek nie mogły temu zapobiec.
    To oczywiste.

    Artur Golański

  • 12. Data: 2004-04-25 21:19:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Narazie.. ;-)

    Faktycznie. Choć zdziwił bym się, gdyby ktoś taką usługę prowadził.
    Zresztą nie wiem, czy nie znalazł by się jakiś przepis tego zabraniający.
    To tak, jakbyś się ubezpieczył od mandatów.

    > Nic, spłaca jakby dalej pojazd miał.

    No dobra. Ale w wypadku leasingu po zakończeniu umowy ma oddać samochód.
    Zresztą przy leasingu, to w ogóle byłby kłopot, bo to coś analogicznego do
    wynajmu. Czyli płacę za wynajem samochodu. No i leasingodwaca nie może mi
    wynajmować samochodu, którego on już nie ma.

    > ZTCW propozycja w sejmie już była rozpatrywana, ale niestety nie
    > zyskała aprobaty większości .... narazie.

    Bo podejrzewam, że zdano sobie sprawę z komplikacji praktycznych. Problemy
    w wypadku współwłasności, banków, leasingu. Jakby się zastanowić głębiej,
    to i inne problemy. W praktyce rozwiązuje się to obecnie inaczej. Samochód
    zabezpiecza się na tymczasowe zajęcie na poczet kar i grzywien. Sąd może
    wówczas orzec - jeśli uzna to za celowe - grzywnę równoważną wartości
    pojazdu. Z tym, że ten sposób działa tylko w odniesieniu do właściciela
    pojazdu.

    > To oczywiste.

    No, z propozycji objęcia banków i lesingodawców, to już ta oczywistość nie
    jest oczywista :-))