  • 11. Data: 2007-04-02 21:11:08
    Temat: Re: Przelew - forma zapłaty za zakup mieszkania
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Taaak, tylko ten drugi asesor notariusza, u którego zbywca sprzedał to samo
    mieszkanie po raz drugi, mógł być w sądzie z
    wnioskiem pół godziny wczesniej.....
    ;-)
    JaC

    > Trafnie napisał przedpiszca, że "Idea jest taka - mieszkanie jest Twoje w momencie
    podpisania aktu notarialnego."

  • 12. Data: 2007-04-02 22:11:20
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:euqpbp$atd$1@inews.gazeta.pl...
    > Patrze, patrze a tu xEM porozsypywal nastepujace haczki:

    > W akcie bedzie tekst w stylu 'kupujacy zobowiazuje sie do dnia XX przelac
    > kwote YY na konto numer ZZ'.

    W akcie będzie: "Część ceny sprzedaży w kwocie xxxx kupujący zapłacił
    już sprzedającemu, co sprzedający niniejszym potwierdza". Pozostała część
    ceny sprzedaży, w kwocie xxxx zostanie przelana na konto bankowe nr xxxxxxx
    w banku yyyy, do dnia xxxxx, na co sprzedający wyraża zgodę."
    Później będą zapisy, o tym, że kupujący i sprzedający poddają się
    egzekucji wprost z tego aktu, na podst. art. 777 k.p.c. Sprzedający co do
    obowiązku wydania lokalu do danego dnia pod warunkiem zapłaty, a sprzedający
    co do obowiązku zapłaty reszty kwoty. Jeśli sprzedający wydał już lokal, to
    poddawał się egzekucji będzie tylko kupujący.

    Tak to mniej, więcej wygląda.

  • 13. Data: 2007-04-02 22:19:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    666 napisał(a):
    > Wytłumacz mi więc, jak to zrobisz ?

    Notarialnie.

    I naucz się wreszcie poprawnie cytować, lamerze...

  • 14. Data: 2007-04-02 22:27:19
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    .

    > Ja bym to zrobił kolejnym aktem notarialnym. :) W czym widzisz problem?
    > Bo ja tylko w tym, że reszta uczestników tej drugiej transakcji będzie
    > węszyła oszustwo przy braku wpisu w KW.

    Dokładnie, sporo osób handluje mieszkaniami nie posiadającymi Kw, tj.
    spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu, co nawet jest dużo tańsze, bo
    opłaty notarialne dzieli się na pół, a przy okazji zaoszczędza się na
    opłatach za wnioski do wydz.ksiag.wiecz. i opł. za sporządzenie tych
    wnioskow, bo ich zwyczajnie nie ma.

    Inny przykład, duzo osób, kupuje całe ha ziemi, dzieli je na 5-10 arowe
    działeczki i sprzedaje po kawałku, wyznaczając drogi dojazdowe, jako osobne
    działki. W praktyce wygląda to tak, że takich transakcji jest czasami po
    kilka dziennie i gdyby facet się uparł i poszedł do innego notariusza, nie
    mającego pojęcia o tym co się w danej Kw dzieje, to bez problemu sprzedał by
    tą ziemię np. 3x. W praktyce, posiadanie wypisu z Kw, wcale przed niczym nie
    zabezpiecza.

    I jeszcze na koniec, dość często spotyka się sytuację, że klient
    sprzedaje ziemię, mając wypis z Kw z wpisanym w dziale II innym
    właścicielem, okazując do tego akt notarialny. Nie jest to żaden ewenement,
    w dzisiejszych czasach dużo osób handluje nieruchomościami, a wydzielanie
    działek do nowych ksiąg jak i wpisy do ksiąg trwają dni kilkadziesiąt.

  • 15. Data: 2007-04-03 00:11:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > ewenement, w dzisiejszych czasach dużo osób handluje nieruchomościami, a
    > wydzielanie działek do nowych ksiąg jak i wpisy do ksiąg trwają dni

    Rzekłbym: kilkaset...

    Ja na księgę i wpis czekałem pół roku. Tylko pół roku - składałem
    umotywowany wniosek o przyśpieszenie.