eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzekroczenie jezdni na czerwonym świetle - kiedy umorzenie? › Re: Przekroczenie jezdni na czerwonym świetle - kiedy umorzenie?
  • Data: 2003-10-05 22:59:54
    Temat: Re: Przekroczenie jezdni na czerwonym świetle - kiedy umorzenie?
    Od: "pietia" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tłumacząc na język potoczny - skoro wyraźnie widać, że się "migasz",
    > sąd mógł potraktować wezwanie jako doręczone i załatwić sprawę
    > zaocznie.

    Tego się właśnie obawiałem.

    > To wariant optymistyczny - w pesymistycznym będziesz miał jeszcze
    > problemy za to miganie się oraz należy ci się grzywna za
    > niedopłenienie obowiązku meldunkowego.

    Obowiązek meldunkowy jest sprzeczny z paroma konwencjami podpisanymi przez
    Polskę, więc nie czuję się szczegołnie źle łamiąc ten przepis ;)

    > Dobrze by było - z wyrazami skruchy i jakimś wytłumaczeniem
    > nieodbierania wezwań.

    Po takich sprawach jak z babcią chorą na cukrzycę, która rzekomo zjadła
    batonik - nie mam zaufania do sądownictwa nawet w błahych sprawch :(

    > Kodeks Wykroczeń: Art. 45. (i jeszcze ew. Art. 46.)
    >
    > W skrócie: wykroczenie przedawnia się rok od jego popełnienia, dwa
    > lata jeśli wszczęto postępowanie (a tu wydaje się - wezwania itepe -
    > że wszcz ęto).
    >
    > A potem 3 lata od uprawomocnienia się wyroku orzeczona kara nie
    > podlega wykonaniu.

    Bardzo dziękuję :) Jest to odpowiedź, która mi dużo wyjaśnia.