eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzekazanie praw autorskich - autorstwa jakoby eksprawnika E&Y - opinia. › Re: Przekazanie praw autorskich - autorstwa jakoby eksprawnika E&Y - opinia.
  • From: "castrol" <j...@w...blumen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przekazanie praw autorskich - autorstwa jakoby eksprawnika E&Y - opinia.
    Date: Wed, 1 Feb 2006 10:14:47 +0100

    Użytkownik "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com> napisał w wiadomości
    news:drp3u4.3kg.1@zed.zukih.org...

    > Na pewno tylko w tej części?

    IMO tak

    > Znaczyłoby to, iż autorskie prawa majątkowe
    > są taką umową przekazane?

    Tak, bo osobiste sa niezbywalne, wiec w zaden sposob nie mozesz sie ich
    pozbyc - chocby i Ci miliony za nie placili :)

    > (a "jedynie" zmienia sie jej wymiar podatkowy i zakres
    > praw nabywcy dzieła) po uznaniu, iz punkt ten jest nieważny w całości.

    W jaki sposob zmienia? Przekazujesz im majatkowe prawa autorskie przeciez

    > KC art.58 ciągle mnie męczy... ;-)
    > Nie znalazłem nigdzie przepisu, który rozwiązywałby kwestię związaną
    > z art.58 par.1 KC, ale może źle szukam po prostu.

    To im zacytuj ten artykul :)

    > Zauważmy - wykonawca obiecuje (zgodnie z literą par. umowy) przekazać
    > prawa,
    > których przekazać nie może.

    Nie obiecuje, wykonawca przekazuje te prawa ktore przekazac moze. Nie mozesz
    przekazac czegos czego przekazac nie mozna :)

    > Mało tego - obiecuje, iż czyni to na wyłączność.

    Majatkowe na wylacznosc przeniesc mozesz

    > Może ja źle szukałem, ale skąd pewność, że US/sąd uznają, iż należy
    > i można domniemywać, iż "poeta miał na mysli" tylko autorskie prawa
    > majątkowe?

    Bo tylko te przeniesc mozesz - po to powstala ustawa o prawach autorskich i
    pokrewnych, zeby rozwiac wszelkie watpliwosci

    Jacek