eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzekazanie praw autorskich - autorstwa jakoby eksprawnika E&Y - opinia. › Re: Przekazanie praw autorskich - autorstwa jakoby eksprawnika E&Y - opinia.
  • Data: 2006-02-01 10:33:40
    Temat: Re: Przekazanie praw autorskich - autorstwa jakoby eksprawnika E&Y - opinia.
    Od: "-ZED-" <w...@w...to.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

    Hej!

    "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości
    news:43e07c04$1@news.home.net.pl...

    > Tak, bo osobiste sa niezbywalne, wiec w zaden sposob nie mozesz sie ich
    > pozbyc - chocby i Ci miliony za nie placili :)

    Dokładnie o tym cały czas piszę.

    > W jaki sposob zmienia? Przekazujesz im majatkowe prawa autorskie przeciez

    Ale na jakiej podstawie tak twierdzisz? Zauważ - z przywołanego
    art.58 par.1 KC zdaje sie wynikać konieczność oznaczenia czynności
    zastepującej czynność nieważną z mocy prawa. Mylę się? Nie znalazłem owego
    "właściwego przepisu", który przewidywałby uznanie bezskutecznej próby
    zbycia praw autorskich za skuteczne przekazanie autorskich praw majątkowych.

    Zatem skąd pewność, iż US nie uzna tego punktu za z mocy prawa nie ważny,
    a tym samym zaneguje:
    1) mozliwość zastosowania 50% stawki kosztowej
    2) zasadność kosztu i wynagrodzenia w części dotyczącej wartości praw autorskich.

    > Nie obiecuje, wykonawca przekazuje te prawa ktore przekazac moze. Nie mozesz
    > przekazac czegos czego przekazac nie mozna :)

    Nie przekazuje, tylko obiecuje. Dzieła jeszcze nie wykonał przecież. :-)

    > Bo tylko te przeniesc mozesz - po to powstala ustawa o prawach autorskich i
    > pokrewnych, zeby rozwiac wszelkie watpliwosci

    To może wskaz mi zapis, który definiuje owo dorozumienie, albo jakiś przykład
    orzecznictwa.
    Umowa może istnieć bez tego punktu, zmieniają się jedynie pewne jej
    konsekwencje podatkowe i zakres eksploatacji.

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    > I nie jest jadowity .. czyli w zasadzie jest niegrozny :-)
    Jest przytulny i lubi sie sciskac, w sam raz dla dzieci
    (Sly o pytonie - ktoś chciał kupic oswojonego do domu)