    From: "Maria" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przejście z renty na emerytur
    Date: Mon, 18 Jul 2005 19:41:38 +0200

    Użytkownik "hemi" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dbg5pf$8s0$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    > W swoim życiu pracowałem ponad 30 lat. od 13 lat jestem na rencie.
    > W tym roku ukończyłem 65 lat. Czy mogę teraz przejść na emeryturę?
    > Czy otrzymam większą emeryturę, niż renta, która wynosi teraz 520 zł
    netto?
    > Serdecznie pozdrawiam
    > h...@w...pl

    Tak można przejść na emeryturę i może być wyższa niż renta.
    Jeśli renta była dawnej 3 grupy to emerytura napewno będzie wyższa. Żeby
    przejść na emeryturę trzeba samemu zwróci się z tym do ZUS, bo oni sami tego
    nie zrobią.
    Z renty na emeryturę zawsze należy przechodzić choćby dlatego, by nie
    wzywali na komisję w wieku np. 70 lat.
    Tak było kidyś w mojej rodzinie, że 75 latka, który pobierał rentę wezwano
    na komisję lekarską ZUS, czy czasem nie jest zdolny do pracy.