  • 1. Data: 2005-07-18 12:01:45
    Temat: Przejście z renty na emeryturę
    Od: "hemi" <h...@w...pl>

    Witam.
    W swoim życiu pracowałem ponad 30 lat. od 13 lat jestem na rencie.
    W tym roku ukończyłem 65 lat. Czy mogę teraz przejść na emeryturę?
    Czy otrzymam większą emeryturę, niż renta, która wynosi teraz 520 zł netto?
    Serdecznie pozdrawiam
    h...@w...pl

  • 2. Data: 2005-07-18 17:41:38
    Temat: Re: Przejście z renty na emerytur
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "hemi" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W tym roku ukończyłem 65 lat. Czy mogę teraz przejść na emeryturę?
    > Czy otrzymam większą emeryturę, niż renta, która wynosi teraz 520 zł

    Tak można przejść na emeryturę i może być wyższa niż renta.
    Jeśli renta była dawnej 3 grupy to emerytura napewno będzie wyższa. Żeby
    przejść na emeryturę trzeba samemu zwróci się z tym do ZUS, bo oni sami tego
    nie zrobią.
    Z renty na emeryturę zawsze należy przechodzić choćby dlatego, by nie
    wzywali na komisję w wieku np. 70 lat.
    Tak było kidyś w mojej rodzinie, że 75 latka, który pobierał rentę wezwano
    na komisję lekarską ZUS, czy czasem nie jest zdolny do pracy.