  • Data: 2022-05-20 11:34:26
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.05.2022 o 11:24, rowerex rowerex napisał:

    > Załóżmy, że jest to skrzyżowanie z drogą dla rowerów, bez znaków i bez przejazdu
    > - niektórzy puszczają w świat informację, że obowiązuje wtedy zasada prawej ręki:
    >
    > https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/korbanarow
    er/news-skrzyzowanie-jezdni-z-droga-rowerowa-kto-ma-
    pierwszenstwo,nId,5982737

    > Cytat: "Tutaj uwaga, jeśli takie skrzyżowanie jest skrzyżowaniem jezdni
    > wyłącznie z drogą rowerową, i nie ma na nim znaków regulujących pierwszeństwo
    > (co praktycznie się nie zdarza), to również obowiązuje zasada prawej ręki, czyli
    > rowerzysta z prawej strony ma pierwszeństwo, ale z lewej - musi ustąpić
    > pierwszeństwa samochodowi."
    >
    > Wg mnie w tej sytuacji z tą prawą ręką, to nieprawda.

    no właśnie - ciężko tu znaleźć skrzyżowanie z drogą dla rowerów, jeśli
    nawet jest, to nie wygląda....

    Dlatego jeśli miałaby być droga dla rowerów moim zdaniem powinna być to
    normalna droga z zakazem ruchu innych pojazdów niż rowery - skrzyżowanie
    oddalone rozsądnie od samego przejścia, a najlepiej, tam gdzie można
    tworzyć zamiast dróg rowerowych, pasy rowerowe - to zmniejszy
    komplikacje i nie trzeba wtedy kombinować, jest to skrzyżowanie, czy
    przejazd....
    --
    http://zrzeda.pl