  • 1. Data: 2005-01-01 11:43:54
    Temat: Przedawnione
    Od: "WitekS" <w...@p...onet.pl>

    Złożyem pozew o odszkodowanie (50 000 + renta wyrównawcza) od zakładu pracy
    w którym miałem wypadek (było prowadzone śledztwo o przestępstwo z art.
    155p2 kk [1993 rok]) . Po tym wypadku (otwarty uraz czaszkowo-mózgowy) mam
    padaczkę. Wypadek był spowodowany niewłaściwą technologią pracy i brakiem
    zabezpieczeń (wg ustaleń powypadkowych). Po wypadku przeniesiono mnie na
    inne stanowisko (odpowiadajęce ograniczeniom wynikajęcym z padaczki która
    była wynikiem wypadku). W 2003 roku zostałem zwolniony z pracy. Złożyłem
    wtedy pozew o odszkodowanie. Wg opini biegłych (ze sprawy przeciwko ZUS o
    rentę) moja niezdolność do pracy ma związek z wypadkiem przy pracy a tak
    długoletnie występowanie choroby nie rokuje polepszenia w pszyszłości.

    Czy w związku z tym obowiązuje 10-cio letni termin przedawnienia?
    Czy jest prawdą zgodnie z art. 442p2 kc przedawnienie roszczeń w tym wypadku
    wynosi 10 lat.
    Czy w związku z tym, że chęć zawarcia ugody ze strony zakłady pracy (10 000
    zł) nie przerywa przedawnienia zgodnie z art. 295p1 pkt.2 ?
    Kwota której się domagam nie zrekompensuje mi utraconego zdrowia i uważam,
    że zgadzajęc się na proponowane 10 000 musiał bym uznać, że moje życie jest
    niewiele warte. Dla TP s.a. to nie są żadne pieniądze a problem polega na
    tym, ze nie ma kto podjąć decyzji o wypłatę takiego odszkodowania.

  • 2. Data: 2005-01-02 13:49:11
    Temat: Re: Przedawnione
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik WitekS napisał:

    > Złożyem pozew o odszkodowanie (50 000 + renta wyrównawcza) od zakładu pracy
    > w którym miałem wypadek

    data zlozenia pozwu istotna i data zaistnienia wypadku tez

    (było prowadzone śledztwo o przestępstwo z art.
    > 155p2 kk [1993 rok]).

    byl wyrok?
    jak tak to jaki, czy miala miejsce zbrodnia lub wystepek - to istotne a
    ciezko sie domyslic

> [...]
    >
    > Czy w związku z tym obowiązuje 10-cio letni termin przedawnienia?
    > Czy jest prawdą zgodnie z art. 442p2 kc przedawnienie roszczeń w tym wypadku

    gdy szkoda wynikla z wystepku lub zbrodni to roszczenie przedawni sie z
    uplywem 10 lat od dnia popelnienia przestepstwa
    trzeba wystepek lub zbrodnie udowodnic

    > Czy w związku z tym, że chęć zawarcia ugody ze strony zakłady pracy (10 000
    > zł) nie przerywa przedawnienia zgodnie z art. 295p1 pkt.2 ?

    troche ciezko po sylwestrze jest mi znalezc ten przepis, z jakiej ustawy
    on jest?

    a bieg terminu przedawnienia to moze zostal przerwany przez uznanie a
    jak nie to moze da sie przyjac zrzeczenie sie zarzutu przedawnienia -
    trzeba do tego znac stan faktyczny, co jest w aktach itp.

> [...]
    > niewiele warte. Dla TP s.a. to nie są żadne pieniądze a problem polega na
    > tym, ze nie ma kto podjąć decyzji o wypłatę takiego odszkodowania.

    to jeszcze zadoscucznienia dochodzic to powinni wiecej zaplacic

  • 3. Data: 2005-01-02 17:04:10
    Od: "WitekS" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawap" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > byl wyrok?
    > jak tak to jaki, czy miala miejsce zbrodnia lub wystepek - to istotne a
    Prokurator warunkowo umorzył postępowanie karne