  • 1. Data: 2003-10-09 11:21:16
    Temat: Przedawnienie scisle rzecz biorac...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam.
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_031002/
    firma_z_a_4.html
    +++++
    Z wierzytelnoœciš przedawnionš w rozumieniu kodeksu cywilnego
    mamy do czynienia, gdy wierzyciel może wprawdzie nadal
    domagać się spłaty długu, ale nie przysługuje mu już możliwoœć
    występowania z roszczeniem sšdowym
    ------

    Zawsze byłem przekonany że MOŻNA występować z roszczeniem,
    tyle że dłużnik MOŻE przed sądem się powołać na przedawnienie.
    Mało, że jak tego nie uczyni - to roszczenie okaże się
    skuteczne !!
    Coś źle wiem czy autorka artykułu naciąga "aż materia trzeszczy" ?
    Chwilowo abstrahuję od przepisów powołujących się (jasno) na
    traktowanie przedawnienia, ale nie wszystkie się powołują :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (przepraszający za krzaczki przy cut&paste)

  • 2. Data: 2003-10-09 13:04:32
    Temat: Re: Przedawnienie scisle rzecz biorac...
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

    Oczywiście masz rację. To autorka artykułu naciąga "aż materia trzeszczy" ?

    :-)) Funny.

  • 3. Data: 2003-10-09 13:44:04
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > Witam.
    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_031002/
    firma_z_a_4.html
    > +++++
    > Z wierzytelnością przedawnioną w rozumieniu kodeksu cywilnego
    > mamy do czynienia, gdy wierzyciel może wprawdzie nadal
    > domagać się spłaty długu, ale nie przysługuje mu już możliwość
    > występowania z roszczeniem sądowym
    > ------

    Popieram. BEZ KOMENTARZA ;-))

  • 4. Data: 2003-10-09 18:49:48
    Od: "kizzi" <k...@p...onet.pl>

    > Popieram. BEZ KOMENTARZA ;-))

    czyli zobowiązania naturalne czy coś takiego
    kiz

  • 5. Data: 2003-10-11 08:37:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Oct 2003, FunnyGuy wrote:
    >+ [...] To autorka artykułu naciąga "aż materia trzeszczy" ?

    ...materia prawna :)
    Konkretnie ta między "nie przysługuje możliwość wystąpienia
    z roszczeniem" a "przysługuje" (co z tego że na 99,98%
    nieskuteczna ?)

    >+:-))

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd