  • 1. Data: 2007-10-17 07:18:19
    Temat: Przedawnienie
    Od: Maciej Zagozda <m...@i...pl>

    Po jakim czasie przedawnia się przestępstwo groźby karalnej?

    / Maciej Zagozda

  • 2. Data: 2007-10-18 00:58:39
    Temat: Re: Przedawnienie
    Od: Maciej Zagozda <m...@i...pl>

    On 17 Paź, 08:18, Maciej Zagozda <m...@i...pl> wrote:
    > Po jakim czasie przedawnia się przestępstwo groźby karalnej?
    >
    > / Maciej Zagozda

    Ciekawe że nie ma odpowiedzi na to pytanie. Może ktoś jednak posiada
    wiedzę, wydawało mi się że to proste pytanie.

    / Maciej Zagozda

  • 3. Data: 2007-10-18 04:10:12
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Maciej Zagozda pisze:
    > Ciekawe że nie ma odpowiedzi na to pytanie. Może ktoś jednak posiada
    > wiedzę, wydawało mi się że to proste pytanie.

    posiada
    kodeks karny
    art.101 i 102

    KG

  • 4. Data: 2007-10-18 07:33:16
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Maciej Zagozda pisze:

    > Ciekawe że nie ma odpowiedzi na to pytanie. Może ktoś jednak posiada
    > wiedzę, wydawało mi się że to proste pytanie.

    Przestępstwo groźby karalnej jest opisane w art. 190kk. i zagrożone
    karą do 2 lat pozbawienia wolności.
    A więc przedawnienie wynosi 5 lat, a jeśli w ciągu tych 5 lat wszczęto
    postępowanie przeciw osobie, to 10 lat.

    art. 101
    § 1. Karalność przestępstwa ustaje, jeżeli od czasu jego popełnienia
    upłynęło lat:

    1) 30 - gdy czyn stanowi zbrodnię zabójstwa,

    2) 20 - gdy czyn stanowi inną zbrodnię,

    2a) 15 - gdy czyn stanowi występek zagrożony karą pozbawienia wolności
    przekraczającą 5 lat,

    3) 10 - gdy czyn stanowi występek zagrożony karą pozbawienia wolności
    przekraczającą 3 lata,

    4) 5 - gdy chodzi o pozostałe występki.

    § 2. Karalność przestępstwa ściganego z oskarżenia prywatnego ustaje z
    upływem roku od czasu, gdy pokrzywdzony dowiedział się o osobie sprawcy
    przestępstwa, nie później jednak niż z upływem 3 lat od czasu jego
    popełnienia.

    § 3. W wypadkach przewidzianych w § 1 lub 2, jeżeli dokonanie
    przestępstwa zależy od nastąpienia określonego w ustawie skutku, bieg
    przedawnienia rozpoczyna się od czasu, gdy skutek nastąpił.

    art. 102
    Jeżeli w okresie przewidzianym w art. 101 wszczęto postępowanie
    przeciwko osobie, karalność popełnionego przez nią przestępstwa
    określonego w § 1 pkt 1-3 ustaje z upływem 10 lat, a w pozostałych
    wypadkach - z upływem 5 lat od zakończenia tego okresu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz