  • 1. Data: 2003-11-03 12:47:15
    Temat: Provider internetowy (długie)
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    Witam.
    W lutym 2002 roku 5 osób z klatki (w tym ja) wykupiliśmy łącze
    bezprzewodowe. Umowa była na rok. Od pierwszego dnia łącze nie chodziło
    tak jak w umowie. Po wielu perypetiach chodziło w miarę, aż znów zaczęło
    się sypać.
    W każdym telefonie do providera słyszałem, że tak, wiedzą i właśnie nad
    tym pracują. Dochodziło do tego, że przez tydzień nie było netu, firma
    mówiła, że już zaraz będzie i oczywiście zostanie obniżony rachunek.
    Jako, że człowiek ze mnie nerwowy zacząłem płacić im 50% abo
    (spowodowane było to ok 5 minutowymi przerwami w dostępie do netu. Wiem,
    że dla zwykłego usera to nic, ale ja pracowałem na sesji X na zdalnym
    systemie i wywalało mnie z systemu). Po jakimś czasie zadzwoniła do mnie
    kobieta od providera i powiedziałam, że zdaje sobie sprawę, że net
    chodzi źle i oczywiście coś z tym zrobią. Co do płacenia przeze mnie 50%
    powiedziała, że mnie rozumie. Prosiła mnie jednocześnie o
    nieobsmarowywanie ich w necie i wśród znajomych. Powiedziałem OK,
    poczekam do końca miesiąca. Nic nie zrobili a kobieta już nigdy nie
    zadzwoniła.
    Po 3 miesiącach zablokowali mi net (a konkretnie strony WWW), gdzy
    zadzwonilem z awanturą kobieta (inna niż wcześniej) powiedziała, że ja
    nie płacę i tyle. Gdy powołałem się na rozmowę z wcześniejszą panią
    powiedziała, że to wyjaśni.
    Jednocześnie pragnę zaznaczyć, że wielokrotnie słyszałem, że jak mi się
    nie podoba to mogą rozwiązać umowę, oddać pieniądze za instalację i "nie
    będziemy się już męczyć"
    Gdy net praktycznie już nie istniał a oni dalej przysyłali rachunki
    ludzie w bramie podnieśli bunt i nic nie płacili.

    Wysłałem im pismo tej treści:
    --------
    W związku z nie wywiązywaniem się Państwa z postanowień umowy o
    świadczenie usługi stałego dostępu do sieci Internet uważam tą umowę za
    rozwiązaną.
    Jednocześnie wnoszę o zwrot opłaty instalacyjnej w wysokości 300 zł.
    Zwrotu tej sumy oczekuję do dnia 31 października 2003 r.
    --------

    Panowie monterzy przyszli, oddałem im pieniądze za sieciówkę, zabrali
    kable i pożegnaliśmy się.
    Dziś jest 3 listopada i nie dostałem pieniędzy za instalację.

    Pytanie związane z moim pismem:
    Czyli jeśli zabrali swoje kable, czyli de facto przyjęli treść pisma do
    wiadomości i rozwiązali umowę przed terminem. To czy nie wiąże ich to
    też w kwestii zwrotu opłaty instalacyjnej.
    Czy mam jakieś szanse w sądzie? Wiszę im abo za usługę której nie wykonali.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-11-03 18:08:37
    Temat: Re: Provider internetowy (długie)
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

    To ja mam podobnie:
    Opole, dn. 22.10.2003r.

    Propozycja ugody.

    Mam takie zapytanie czy wobec jakości łącza (o czym wielokrotnie już
    pisałem, że połączenie jest dużo wolniejsze od umowowych 15kb/s, a więc moim
    zdaniem jest to wielokrotne ciężkie naruszenie umowy) jest możliwe
    rozwiązanie umowy o dostęp do internetu z dn. 16-06-2003r.(w trybie w/w
    umowy par. 5 pkt. 7), w ten sposób, że:
    1. Ja zapłace abonament w wysokości 61 zł/miesięcznie do 30 listopada (mimo
    jakości łacza, które będę używał do tego dnia).
    2. Wasza firma zwróci mi pieniądze za instalacje łacza.

    Wspołpraca z Waszą firmą wydaje mi się już niemożliwa, za względu na jakość
    łącza, która od około 22 dni do dziś jest wręcz urągająca. Wobec powyższego
    proponuję ugodowe rozwiązanie umowy, która nie jest dotrzymana:
    za pkt 13 faq (traktowanym przeze mnie jako ofertę)firmy Punkt ze strony
    http://www.zwm.punkt.pl/index.php?go=faqengine#faq_3
    8
    ... w trosce o poprawność pracy sieci pozostałych użytkowników wprowadzić
    ograniczenie transferu do 15kBps/komputer. W ten sposób każdy ma swoje
    stałe, gwarantowane pasmo.
    mój transfer jest dużo niższy, ponadto Firma Punkt nie potrafi odpowiedzieć
    na pytanie Kiedy jakość łącza ulegnie poprawie.

    i nie dostałem do dziś odpowiedzi. Widocznie trzeba się zwrócić do Sądu o
    pomoc w odzyskaniu siana