  • 1. Data: 2003-11-03 12:20:55
    Temat: Praca
    Od: Adam<a...@w...pl>

    Zwracam się z pewnym problemem i proszę o poradę.
    Dostałem wypowiedzenie z pracy ( praca na umowę stałą ) na
    podstawie ( art.32 t 1 KP ) z uzasadnieniem: reorganizacja w
    zakładzie. 31.10 br. Był ostatnim dniem pracy. Dzisiaj ( 03.11
    br. ) byłem w firmie i okazało się, że na moje miejsce został
    przyjęty inny pracownik i na to samo stanowisko ( elektryk ).
    Czy słusznie zakład zrobił przyjmując na to same stanowisko
    innego pracownika, kiedy została przeprowadzona reorganizacja?
    Dowiedziałem się, że reorganizacja znaczy likwidację
    stanowiska. Bardzo proszę o pilną odpowiedź i ewentualnie kiedy
    może być przyjęty i na jakich warunkach inny pracownik
    świadczący te same usługi co ja.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-11-03 13:17:26
    Temat: Re: Praca
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stanowiska. Bardzo proszę o pilną odpowiedź i ewentualnie kiedy
    > może być przyjęty i na jakich warunkach inny pracownik

    Wyglada na to, ze przyczyna byla pozorna. Ale jak mniemam, nie wniosles
    odwolania od wypowiedzenia a termin 7 dniowy od doreczenia wypowiedzenia juz
    uplynal. Pozostaje roszczenie o zawarcie stosunku pracy na podstawie art 12
    ustawy o zwolnieniach grupowych (odpowiednio stosowany do zwolnien
    indywidualnych z przyczyn ekon i organizacyjnych) Dla takiego roszczenia
    konieczne jest uprzednie zgloszenie zamiaru powrotu do pracy. Ale kolata mi
    sie po glowie jakis wyrok SN gdzie sad uznal jako dopuszczalne zgloszenie
    takiego zamiaru poprzez doreczenie pracodawcy pozwu o nawiazanie stosunku
    pracy.

    Dan.

  • 3. Data: 2003-11-03 13:52:21
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > takiego zamiaru poprzez doreczenie pracodawcy pozwu o nawiazanie stosunku

    Wnmiesienie pozwu jest jak najbardziej zgloszeniem zamiaru poworotu do pracy.
    silniej wyrazić się już nie da (tego zamiaru), chyba że kilku cudzoziemców
    domniemanej narodowości:). Jednak zgłoszenie jest dokonane z chwilą doręczenia
    pozwu pracodawcy, co może niekiedy mieć znaczenie(nie w tym przypadku).

    Paweł