  • 1. Data: 2008-05-21 06:42:20
    Temat: Proszę o pomoc.
    Od: ANETA <m...@g...com>

    Mój teść mieszka sam jest wdowcem,jest na rencie .Otrzymuje ok.
    700 zł okazało się że nabrał kredytów na ogólną kwotę 25 000 zł
    nadużywa alkoholu prawdopodobnie w tym celu brał te kredyty,o tym
    dowiedziałam się gdy byłam u niego i przyszedł Pan ,który przedstawił
    się jako windykator powiedział teściowi,że jak nie pospłaca tych
    kredytów to pujdzie do więzienia.
    Mam pytanie czy faktycznie za niepłacenie kredytów można być skazanym
    na więzienie.Nie przepadam za teściem ale zawsze to ojciec mego męża i
    nie chciałabym by był w więzieniu jakie są możliwości kary za to co
    zrobił .Proszę o informacje.

  • 2. Data: 2008-05-21 07:10:22
    Temat: Re: Proszę o pomoc.
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "ANETA" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
[...]

    jezeli bral kredyty z gory majac zamiar ze ich nei splaci i obecnie nawet po
    trochu nie stara sie splacac to tak (i bardzo dobrze)

  • 3. Data: 2008-05-21 07:27:55
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

> [...]
    > na więzienie.Nie przepadam za teściem ale zawsze to ojciec mego męża i
    > nie chciałabym by był w więzieniu jakie są możliwości kary za to co

    Jesli brał kredyty z zamiarem ich niespłacania to tak ... pójdzie do
    więzienia. To po prostu wyłudzenie i oszustwo.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 4. Data: 2008-05-21 07:45:00
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik ANETA napisał:
    [..]
    > nie chciałabym by był w więzieniu jakie są możliwości kary za to co
    > zrobił .Proszę o informacje.

    Pewnie z 2 lata w zawiasach na ileś tam.
    Chyba, że sędzia uzna, że odsiadka uratuje mu życie (odalkoholizuje),
    co oczywiście jest bzdurą, ale ...

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 5. Data: 2008-05-21 17:01:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ANETA" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    W Polsce za same długi nie można zostać skazanym, bo nie ma takiego
    przestępstwa. Z tym, że większość banków w chwili udzielania kredytu
    przyjmuje od kandydata na klienta oświadczenie, czy ma inne kredyty i
    jakie. Gdyby teść powierzał, że ma 25.000 zł kredytów, to by mu nikt
    następnego nie udzielił. Ale pewnie nie powiedział. A to już jest
    przestępstwo opisane w art. 297 kk. Samo fałszywe oświadczenie, bez względu
    na możliwość udowodnienia oszustwa. Udowodnienie oszustwa przy kredytach, o
    ile tylko ktoś naprawdę nie namota jest zasadniczo trudne do udowodnienia,
    bowiem należało by dowieść, że zainteresowany nie miał zamiaru spłacić
    kredytu w chwilki jego zaciągania.

    Skoro teść jest alkoholikiem, to pozostaje leczenie psychiatryczne, które z
    jednej strony być może pomoże mu w wyjściu z nałogu, a z drugiej strony
    pozwoli na ewentualne stwierdzenie niepoczytalności w chwili popełnienia
    przestępstwa.

  • 6. Data: 2008-05-21 22:16:21
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Proponuję póki czas pójść z teściem do notariusza i spisać umowę o
    zrzeczenie się spadku po nim, bo jeśli jego spirala długów się nakręci to po
    jego śmierci wy je przejmiecie.

  • 7. Data: 2008-05-21 23:04:03
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Proponuję póki czas pój?ć z te?ciem do notariusza i spisać umowę o
    > zrzeczenie się spadku po nim, bo je?li jego spirala długów się nakręci to po

    Umowę z kim ... świętym Piotrem ? A on w ogóle tu zagląda ?

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 8. Data: 2008-05-22 00:39:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 May 2008, KsZZysiek wrote:

    > Umowę z kim ... świętym Piotrem ?

    Czepiasz się słówek[1] czy nie doczytałeś KC?
    Bo nie wiem jak zareagować ;)

    [1] spadku/dziedziczenia

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-05-22 06:27:11
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Czepiasz się słówek[1] czy nie doczytałeś KC?
    > Bo nie wiem jak zareagować ;)

    Jak zwykle się nabijam ...

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/