  • 1. Data: 2003-10-06 20:24:14
    Temat: Proszę o definicję słowa "udział"
    Od: "jarekku" <j...@r...alpha.net.pl>

    Ja i Pan X jesteśmy współwłaścicielami pewnej działki "w u d z i a l e po
    50/100" (cytuje za wypisem z księgi wieczystej). Tak się składa, że jedna
    część tej działki jest zdecydowanie bardziej atrakcyjna od drugiej. Chcemy
    teraz tą działkę podzielić na dwie odrębne znosząc jednocześnie
    współwłasność.
    Czy w omawianym kontekście określenie "w u d z i a l e po 50/100"
    należy odnosić do powierzchni, czy też do wartości dwóch nowo powstałych
    nieruchomości.
    Serdeczne dzięki za wszystkie komentarze.
    ps. jeśli to możliwe proszę o podanie źródła

    --
    jk

  • 2. Data: 2003-10-06 20:47:06
    Temat: Re: Proszę o definicję słowa "udział"
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    > Serdeczne dzięki za wszystkie komentarze.
    > ps. jeśli to możliwe proszę o podanie źródła

    Odnosi sie to do wartosci. Ale sami mozecie podzielic sie "po pol" wedlug
    powierzchni.
    Jesli nie to sad rozdzieli przyznajac ktoremus ew. doplaty lub obciazy
    prawami dana czesc
    nieruchomosci. Polecam lekture dzialu IV ksiegi II w tytule I KC ;-)). A
    zwl. art.212

  • 3. Data: 2003-10-06 21:40:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przyznaję rację co do faktu, że udział odnosi się do wartości rzeczy. ale
    nie zgadzam się z poglądem, że podziału może dokonać tylko sąd. jeśli się
    sami dogadają przed notariuszem, to też da się to załatwić.

  • 4. Data: 2003-10-07 07:15:23
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    > Przyznaję rację co do faktu, że udział odnosi się do wartości rzeczy. ale
    > nie zgadzam się z poglądem, że podziału może dokonać tylko sąd. jeśli się
    > sami dogadają przed notariuszem, to też da się to załatwić.

    ALe ja nie twierdze ze podzialu moze dokonac tylko sad! ????? :-)
    Skad to przypuszczenie? Przeciez napisalem ze sami moga sie "podzielic".
    Fakt moze zmylilo to ze napisalem ze moga sie podzielic wedlug powierzchni.
    Wiec prostuje nieporozumienie czym predzej: Mozecie dogadac sie po swojemu
    jak tylko chcecie. Sad podzieli tylko wtedy jesli sami bedziecie tego
    chcieli albo
    gdy nie dojdziecie do porozumienia.

    Dzieki Robert za zwrocenie uwagi. Czasem za szybko chce napisac i uzywam
    skrotow
    myslowych ktore na tej grupie nie powinny miec miejsca...

    Pozdrawiam!!