    From: <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prośba o zerwanie umowy?
    Date: Wed, 24 Feb 2010 19:38:01 +0100

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hm3r32$lnq$...@n...onet.pl...

    > Jak prosi, to najwłaściwiej byłoby traktować to jako wolę rozwiązania
    > umowy za zgodą obu stron.
    >
    > --
    > .B:artek.

    Rozumiem, że w takim przypadku mogę odpowiedzieć, że z mojej strony nie
    widzę potrzeby rozwiązywania umowy i jeśli klient chce to może poprawić
    pismo informując mnie konkretnie, że rozwiązuje umowę. Mogę też
    odpowiedzieć, że "rozwiązuję z nim umowę na jego prośbę".

    Ta kwestia jest dla mnie istotna, ponieważ w razie kontroli może paść
    pytanie w jaki sposób została rozwiązana umowa jeśli klient tylko "prosił o
    jej rozwiązanie", a nie rozwiązał.

    Miałem kiedyś podobną sytuację, kiedy chciałem zawrzeć umowę, ale czekałem
    na dokumenty aż w końcu dowiedziałem się, że "wyraziłem tylko chęć
    podpisania umowy używając słowa chciałbym zamiast chcę". Teraz jestem
    wyczulony na takie niuanse.

    sotb