  • Data: 2012-05-30 01:15:53
    Temat: Re: Promile we krwi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 29 May 2012, gregor wrote:

    > zawsze możesz powiedzieć, że nie możesz dmuchnąć bo masz chore płuca

    Jeszcze raz: dmuchasz, bo wydawało Ci się, że wszystko jest OK.
    Po dmuchnięciu nabierasz watpliwosci.
    Wynik JUŻ JEST (i swietle prawa ma tę sama "moc" co badanie krwi,
    nie możesz mu zaprzeczać, mimo, że fizycznie zaprzeczanie ma sens)

    > wtedy przymus albo dobrowolne pobranie krwi

    No to się nie rozumiemy.
    Tzw. "wszyscy" twierdza, ze badanie krwi "się robi", włacznie z policja,
    powołujaca się na wewnętrzne rozporzadzenia.
    Ale to jest "prawo powielaczowe" rodem z PRL (gdzie co urzad, to
    urzędnik zbywał Cię "bo ja mam okólnik, o tu, widzi pan?") które
    NIE DAJE Ci prawa do domagania się badania krwi.
    Tobie nie daje (to, że ew. funkcjonariusz odpowie dyscyplinarnie,
    nijak nie poprawi Twojej sytuacji procesowej, skoro istnieje
    "ważny" wynik i nie mogłes zapobiec temu, że uzyskał "klauzulę
    ważnosci").
    W szczególnosci, jesli już dmuchnałes (bedac przekonanym, że
    nie ma powodów aby nie dmuchać), to możesz być akurat tym, któremu
    trafi się złosliwiec postanawiajacy się "uwalic".

    pzdr, Gotfryd