  • Data: 2006-01-19 01:56:49
    Temat: Re: Programy szyfrujace a prawo?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kama1231 [###k...@o...pl.###] napisał:
    > Dzien dobry.
    > mam pytanie w zwiazku z programami szyfrujacymi.
    > Co bedzie jesli dla przykladu bedziemy mieli zaszyfrowane dane ,a
    jakas
    > instytucja bedzie jednak chciala sie dowiedziec co my tam mamy i
    zwroci
    > sie do producenta oprogramowania szyfrujacego z prozba (lub np.
    nakazem
    > sadowym) o udostepnienie jakiejs furtki w celu odczytania tych
    danych?
    > mam na mysli programy szyfrujace komercyjne.

    Nic nie będzie, bo program szyfrujący powinien nie mieć takich furtek.
    Jeśli ma i się to ujawni, to rzesza klientów, którzy go zakupili
    spokojnie może skarżyć producenta za sam fakt, że ma - o utracie
    rynków zbytu nie wspominając, bo kto kupi program z furtkami. W
    konsekwencji tej konstatacji żaden producent nie przyzna się do
    posiadania furtek (jeśli nawet są), bo to samobójstwo i problem przez
    Ciebie podniesiony nie istnieje w praktyce.