  • Data: 2022-03-16 16:23:16
    Temat: Re: Problemy z rejestracją cudzoziemców w PESEL
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.03.2022 o 11:45, Olin pisze:

    > ???
    > W moim mam "KRAKÓW" i "WOJEWODA MAŁOPOLSKI".
    > A tu jest ukraińska wersja cyrylicy, choć po prawdzie równolegle z
    > transkrypcją na angielski:
    > https://worksol.pl/wp-content/uploads/2018/02/paszpo
    rt-biometryczny-1.jpg
    > A miejsce urodzenia tylko po ukraińsku.
    > I teraz polski urzędnik ma wpisać "Kijów" czy "Kyjiw"?
    > Nazwisko powinno być według angielskiej transkrypcji "Tkachenko", czy
    > polskiej "Tkaczenko"?

    Jest odpowiednia tabelka. Chyba w Rozporządzeniu. Nie robię tego na co
    dzień, to nie potrzebuję i nie pamiętam. Obejrzyj ten dolny pasek na
    stronie, na której masz dane osobowe w paszporcie i popatrz, czy masz
    tam polskie znaki :-) O ile pamiętam, to nie ma. A to te dane się za
    granicą wprowadza, a nie przepisuje z tych wydrukowanych.

    Na ile kojarzę dane wpisywane do PESEL, to nazwy miejscowości i krajów
    wpisuje się w wersji polsko brzmiącej (o ile istnieje). Problem jest
    tylko z miejscem urodzenia. Imię, nazwisko i imię ojca wpisuje się tak,
    jak jest w dokumentach rodzimych. Problemem może być to, że cześć z
    uchodźców dokumentów nie ma oraz to, że pozostałych danych (imię matki,
    nazwiska rodowe) nie ma w paszportach. . Gdybym ja musiał to wprowadzać,
    to poprosił bym o napisanie danych na kartce, a następnie dokonał
    transkrypcji. Z datą urodzenia nie ma większego problemu.

    --
    Robert Tomasik