  • Data: 2004-12-25 00:07:57
    Temat: Re: Problemy z granica dzialki
    Od: "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "inezja" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:cqe320$il0$1@inews.gazeta.pl...
    > Kuzynka chciala zrobic sobie ogrodzenie w dokumentach ma napisane ze jej
    > dzialka ma 24 m, dzialka nie byla specjalnie wytyczana w chwili budowy bo
    > zostala przejeta po rodzicach, granice dzialek dobrze znala i kuzynka i
    > sasiedzi
    > jednak z chwila poinformowania sasiadow ze bedzie stawiane ogrodzenie,
    > jeden z sasiadow (powiedzmy z lewej strony) powiedzial ze musi sie z
    > granica
    > przesunac 1.5 m w glab swojej dzialki bo to jest jego kawalek ziemi tylko
    > ze
    > tak sie przyjelo ze to Wasze .

    Witaj,

    przepraszam że nie odpowiem na Twoje pytanie, a tylko "podłaczę się" ze
    swoim.

    Czy w powyższym przypadku możliwe jest stwierdzenie zasiedzenia i uznanie
    zwyczajowo uzytkowanych od dziesięcioleci obszarów za prawnie obowiązujące?
    Czy byłoby coś takiego możliwe (czyli stwierdzenie zasiedzenia określonego
    pasa działki kuzynki) jeśli działki byłyby ogrodzone? Czy też może
    zasiedzenie moze dotyczyć jedynie całości nieruchomości?

    Aha, czytałem odnośnie artykuły co do warunków niezbędnych do stwierdzenia
    zasiedzenia, jednakże nie rozjaśniły one moich wątpliwości.

    Dziękuję serdecznie za sugestie.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński