  • Data: 2003-10-11 21:37:39
    Temat: Re: Problem z firma windykacyjną
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przedawnilo sie faktycznie.Ale nie olewalbym tak do konca tylko odpisal im
    > ze roszczenie jest przedawnione. Beda mieli swiadomosc ze w przypadku
    sporu
    > sadowego podniesiesz zarzut przedawnienia i w ogole nie beda dochodzic
    > roszczenia. W przeciwnym wypadku moga wniesc sprawe do sadu liczac na to
    ze
    > nie podniesiesz zarzutu.

    Mam pytanie do grupy. Naszly mnie watpliwosci.
    Czy jesli napisze im ze sie przedawnilo to czy mozna to potraktowac jako
    uznanie roszczenia? Zarzut przedawnienia podnosi sie przeciez przed sadem
    a nie przed wierzycielem. Bo jesli tak to wtedy bieg przedawnienia sie
    przerywa
    i mozna bez problemu nawet po 20 latach kogos "scignac" ;-) (art.128 ust 1
    pkt1 KC)

    Slowo "uznanie" mozna zinterpretowac jako "ok wiem ze mam dlug, przepraszam
    zaplate pozniej" i "wiem ze mam dlug ale mozecie mi naskoczyc bo sie
    przedawnilo".

    Chodzi mi o to ze "uznanie" to znaczy swiadomosc tego ze ma sie dlug.
    Przedawniony
    czy nie. "Uznanie" nie oznacza tego ze przyznaje sie do dlugu i obiecuje ze
    go zaplace.

    Co o tym myslicie w kontekscie 123.1.2 KC?