  • Data: 2003-10-12 09:09:21
    Temat: Re: Problem z firma windykacyjną
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oznacza przyznanie obowiazku zaplaty oznaczonego roszczenia. To ze
    > posiadasz swiadomosc istninia przedawnionego zobowiazania, nie oznacza ze
    > uznajesz je do zaplaty. Zobowiazanie nadal istnieje tyle ze przedawnione.

    Czyli "uznanie" wedlug ciebie oznacza "uznanie do zaplaty". A dopuszczasz
    mozliwosc wykladni tego slowa jako "uznanie istnienia zobowiazania",
    "swiadomosci istnienia zobowiazania"?

    Pytam tylko przez zwykla dociekliwosc. Byc moze nie mam racji, ale
    fajnie jest w koncu porozmawiac na tej grupie o czyms innym niz
    "jak nie zaplacic mandatu", "co zrobic z..." itd.

    Czlowiek uczy sie cale zycie..;-). Byc niektorym wyda sie ze zadaje
    banalne pytania rodem z I roku studiow ale czasami dobrze jest zapytac
    sie co o pewnych kwestiach sadza inni. Nawet jesli by to bylo najbardziej
    banalne pytanie.

    Wracajac do watku: Czy w tym wypadku bezpieczniej
    byloby po prostu odpisac ze to pomylka (jesli w ogole odpisywac)?
    Chodzi mi o to ze poinformowanie wierzyciela o tym ze roszczenie sie
    przedawnilo i tak nie odniesie zadnego skutku prawnego bowiem jest to taka
    instytucja prawna, ktora wykorzystuje sie juz w toczacym sie postepowaniu
    jako zarzut.

    Pozdrawiam!