    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem logiczny do rozwiazania
    Date: Sun, 12 Oct 2003 14:47:11 +0200

    On Mon, 13 Oct 2003, Kaizen wrote:

    >+ Pięknego dnia Sun, 12 Oct 2003 23:49:25 +0200, "Robert Tomasik"
    >+ <r...@g...pl> zakodował:
    >+
    >+ >Fałsz. Ale jak pójdziesz i do kina i na zakupy, to prawda. Znajdź sobie
    >+ >takie tabelki w podręczniku do logiki.
    >+
    >+ Widzisz, Ty potrzebujesz tabelek. A dla mnie logiczne, że jak coś
    >+ kosztuje 5 lub 6 PLN, to nie może kosztować jednocześnie 5 i 6 ;)

    "jednocześnie" to najwyżej ta sama osoba nie może zapłacic
    za jeden towar 5 i 6 zł. Samej *ceny* w rozumieniu
    "wszystkich możliwości naraz" słowa "lub" to nie
    wyklucza.
    Najbliższy przykład: cena towarów w Carrefour
    (obowiązujący) wynosi X *lub* Y.
    Czy X *albo* Y, to już zależy czy pokażesz kartę
    (darmowa, dołączona do reklamy) czy nie.

    Kwestię formalną - czyli to że nie wolno wyciągać
    wniosku "jeśli ktoś powiedział LUB to znaczy
    że WSZYSTKIE możliwości dopuszczone są wymagane"
    już pomijam :)

    pozdrowienia, Gotfryd