  • Data: 2004-02-23 08:54:20
    Temat: Re: "Prezydent Wałęsa" ?!?
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:c1cc2g$51k$1@news.onet.pl...

    > Inne tytuły wynikają z grzeczności, a nie z prawa. Do byłych dyrektorów,
    > ministrów, ambasadorów i innych pracowników funkcyjnych stosuje się ich
    > tytulaturę zazwyczaj także po zakończaniu przez nich pełnienia funkcji. Z
    > tego grona chyba tylko tytuł ambasadora jest jakoś prawnie zastrzeżony
    jako
    > dożywotni. Reszta to czysta grzeczność.

    To typowo polska tytulomania. Mówienie np. Olszewskiemu 'panie premierze' po
    tylu latach i jakosci jego rządów i tego co teraz sobą reprezentuje uważam
    za zniewagę urzędu. Takoż i urzędujący premier znieważa ten urząd, ale to
    inna bajka.

    Oto przykład takiego bełkotu właśnie.
    http://www.nsik.com.pl/archiwum/40/a3.html

    "Premier Olszewski w Żywcu

    Około sto osób przyszło na spotkanie z Janem Olszewskim - liderem Ruchu
    Odbudowy Polski, posłem na Sejm, byłym premierem R.P, który w dniu 6
    kwietnia w sali ratuszowej umówił się ze swoimi zwolennikami i sympatykami.
    W prawie godzinnym wystąpieniu Jan Olszewski - przewodniczący ROP-u ..."

    W krótkim akapicie 4 rózne tytuły. A sam tytuł strony wiernopoddańczy.
    Olszewski nie jest żadnym premierem, tylko szefem kanapowej partyjki.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H