  • 1. Data: 2003-04-05 20:40:45
    Temat: Prezydent RP a obowiazek powiadomienia o przestepstwie
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Czy Prezydenta RP dotyczy obowiazek powiadomienia
    o przestepstwie?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 2. Data: 2003-04-05 22:01:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tak.

    Kodeks postępowania karnego:

    Art. 304. $ 1. Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa ściganego
    z urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora lub Policję.
    Przepis art. 191 § 3 stosuje się odpowiednio.
    $ 2. Instytucje państwowe i samorządowe, które w związku ze swą
    działalnością dowiedziały się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu,
    są obowiązane niezwłocznie zawiadomić o tym prokuratora lub Policję oraz
    przedsięwziąć niezbędne czynności do czasu przybycia organu powołanego do
    ścigania przestępstw lub do czasu wydania przez ten organ stosownego
    zarządzenia, aby nie dopuścić do zatarcia śladów i dowodów przestępstwa.
    $ 3. Zawiadomienie o przestępstwie, co do którego prowadzenie śledztwa jest
    obowiązkowe, lub własne dane świadczące o popełnieniu takiego przestępstwa
    Policja przekazuje wraz z zebranymi materiałami niezwłocznie prokuratorowi.

  • 3. Data: 2003-04-06 09:38:48
    Od: "jedrus4" <j...@w...pl>

    > Czy Prezydenta RP dotyczy obowiazek powiadomienia
    > o przestepstwie?

    wydaje mi sie ze kazdy obywatel ma taki obowiazek, ale .... no niewazne...
    jedrus4

  • 4. Data: 2003-04-06 10:05:42
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    Dnia Sat, 5 Apr 2003 20:40:45 +0000 (UTC), uzytkownik
    w...@g...pl (WOJSAL) znuzony oparl sie o klawiature i wyszlo z
    tego co nastepuje:

    >Czy Prezydenta RP dotyczy obowiazek powiadomienia
    >o przestepstwie?

    Jak kazdego, czyli obowiazek "moralny" zawsze i prawny w przypadku
    scisle okreslonych przestepstw.

    --
    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_
    \____ PGP Key ID: 0x7E9C34CA ____/ / _ )___ ___ ___,__ _ ___ ___\

  • 5. Data: 2003-04-06 10:54:57
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) jedrus4 napisal(a) Sun, 6 Apr 2003 11:38:48 +0200:

    >wydaje mi sie ze kazdy obywatel ma taki obowiazek, ale .... no niewazne...

    Nie kazdy.
    Niektore osoby, ze wzgledu na zajmowane stanowisko,
    musza powiadomic o przestepstwie (np. policjant).
    Inni zas maja prawo lecz nie obowiazek.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 6. Data: 2003-04-06 10:56:15
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Beerman napisal(a) Sun, 06 Apr 2003 12:05:42 +0200:
> [...]
    >tego co nastepuje:

    >Jak kazdego, czyli obowiazek "moralny" zawsze i prawny w przypadku

    Interesuje mnie to drugie.
    Jakich przestepstw dotyczy obowiazek powiadomienia
    przez Prezydenta RP?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 7. Data: 2003-04-06 11:55:15
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Beerman wrote:
    > Jak kazdego, czyli obowiazek "moralny" zawsze i prawny w przypadku
    > scisle okreslonych przestepstw.

    nie moralny a społeczny :)
    a prezydent - trzeba by się zastanowić nad art.304 par.2 kpk

    KG

  • 8. Data: 2003-04-06 12:20:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wszystkich, albowiem jest instytucją państwową. Ale wszystkich, o których
    dowiedział się w związku ze swoją działalnością. Więc jak ktoś do niego
    napisał pismo jako do Prezydenta i z tego pisma wynika wiedza o
    przestępstwie, to ma obowiązek powiadomić organa ścigania. Jak przyszedł do
    niego kolega i przy kawie powiedział mu, że mu ukradli dwie kury, to
    obowiązku takiego już nie ma, bo on go informował nie jako Prezydenta RP,
    tylko jako swojego kolegę.

  • 9. Data: 2003-04-06 20:11:56
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Robert Tomasik napisal(a) Sun, 6 Apr 2003 00:01:54 +0200:
    >Art. 304. $ 1. Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa ściganego
    >z urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora lub Policję.
    >Przepis art. 191 § 3 stosuje się odpowiednio.

    Jest tu uzyty zwrot "spoleczny obowiazek".
    Czy niedoplenienie tego obowiazku jest wykroczeniem
    lub przestepstwem?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 10. Data: 2003-04-06 20:16:47
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Robert Tomasik napisal(a) Sun, 6 Apr 2003 14:20:25 +0200:
> [...]
    >niego kolega i przy kawie powiedział mu, że mu ukradli dwie kury, to
    >obowiązku takiego już nie ma, bo on go informował nie jako Prezydenta RP,

    Ale czy Prezydent RP ma czas na prywatnosc? Tzn. mam na mysli:
    czy ma godziny urzedowania, po ktorych idzie do domu i ma
    wolne?

    Poza tym w polskim prawie umowa ustna ma taka sama wage
    jak umowa pisemna. Czy nie ma podobnej analogii w zeznaniach,
    oswiadczeniach?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)