  • 1. Data: 2003-04-05 19:45:43
    Temat: Prawo budowlane
    Od: "Abakus" <g...@w...pl>

    Witam:)
    Jestem na tej grupie pierwszy raz wiec tym bardziej witam bardzo serdecznie.
    Mam do Was pytanko, moj znajomy majacy ogrod i na nim domek ma problem z
    sasiadem ktory po roku 1992 wybudowal budynek 9 metrow od granicy dzialki.
    Byla to budowa bez pozwolenia i sad uznal ze jest to samowola budowlana i
    nakazal rozbiorke, uf wlasciciel nie przeprowadzil tej rozbiorki.
    I tu jest pytanie czy mogl on dostac prawo uzytkowania tego budynku mimo tak
    bliskiej lakalizacji od sasiada i bez wczesniejszych pozwolen?
    Ten moj znajomy chcial sie dowiedziec w naszych urzedach o tym czy jego
    sasiadowi udalo sie zalatwic zmiane decyzji o samowli budowlanej? lecz nikt
    nie chce mu udzielic odpowiedzi na to:(
    Moze ktos z Was ma wiedze na ten temat i by nam pomogl, bardzo byl bym
    wdzieczny
    Pozdrawiam serdecznie
    Grzegorz Spergel

  • 2. Data: 2003-04-05 20:03:17
    Temat: Re: Prawo budowlane
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zgodnie z prawem, to chyba nie mógł uzyskać takiego zezwolenia. No chyba, że
    sąsiad coś pokręcił i ten wyrok dotyczący rozbiórki nie był prawomocny.
    Sugeruję pismo w tej sprawie do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
    Na pismo odpowiedzieć muszą.

  • 3. Data: 2003-04-05 21:45:36
    Od: "Abakus" <g...@w...pl>

    Bardzo dziekuje za pomoc:)
    bo widac ze cos jest nie tak bo nikt nie chcial mu powiedziec w urzedach
    dlaczemu ta rozbiorka nie miala miejsca.
    tak wiec bardzo dziekuje
    Grzegorz Spergel

  • 4. Data: 2003-04-06 10:37:52
    Temat: Odp: Prawo budowlane
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik Abakus <g...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b6nbp8$ee$...@a...dialog.net.pl...

    > sasiadem ktory po roku 1992 wybudowal budynek 9 metrow od granicy
    dzialki.

    Prawo budowlane pozwala stawiać nieruchomość 4 metry od granicy
    działki .

  • 5. Data: 2003-04-06 12:14:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ale nie zezwala na budowanie bez zezwolenia i odległość nie ma tu akurat nic
    do rzeczy.