    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo własności w internecie !!!
    Date: Wed, 11 Feb 2004 09:26:08 +0800

    In article <c0btgq$52k$1@nemesis.news.tpi.pl>, Richi wrote:
    > Myślisz, że posiadam jego adres ???

    A to jest grupa paranauki?
    Wykaz sie moze jakas inwencja. Podpowiedz: zglos problem administratorowi
    serwera/podsieci/sieci..etc (jego, a jak nie wiesz kto to, to niech ci
    pomoze twoj).

    > Nawet nie wiem jakie miasto :-(
    > Jak nie pomoze, to zglos to na policje. Przejrzyj sobie
    > No w sumie szukałem, ale nie znalazłem odpowiedzi na jego alternatywe.

    Na jego co? :)

    > Że zdjęcie widnieje w celach edukacyjnych, a podobno tak można, bez
    > porozumienia się z twórcą.

    Nie tak dawno temu odpowiedalem jakiemus gosciowi jakie sa wyjatki gdy
    mozna cos zamieszczac bez zgody.
    W skrocie:
    - musi to byc fragment opracowania naukowego/dydaktycznego, analizy
    krytycznej, omowienia i takie nosić cechy. Jakaś prywatna "galeria" MZ
    czymś takim nie jest. Nie widze tez tu zadnego nauczania.
    - musi to być podpisane, tj. musi być podany autor cytowanego utworu. Tego
    tez tam nie ma.

    > Jeżeli, by wykorzystał to zdjęcie do celów zarobkowych to sytuacja była by
    > jasna.

    To rzutuje tylko na wymiar kary ZCP. A zreszt ta osoba czerpie zysk z
    reklam.

    > Znaczy to są jego słowa. Ja siękompletnie na tym nie znam, dlatego pytam
    > tutaj.

    No to jak taki madry to niech ci poda podstawe prawna a jak nie to
    zglaszasz na policje. Tak mu napisz. Powinno pomoc. Nb. na policje zawsze
    mozesz zglosic podejrzenie popelnienia przestepstwa i wcale nie musisz
    wiedziec z jakiego paragrafu. Oni to przyjma lub nie, a jesli tak to sami
    zakwalifikuja.

    --
    Marcin