    From: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo spółdzielcze - jak pozbawić kasy obcych?
    Date: Fri, 03 Jun 2005 15:18:19 +0200

    Czapla wrote:
    > Ja też nie rozumiem, na deweloperach się nie znam.
    No, ale chyba wiesz, czy budynek jest nowy, czy stary.
    > Statut mówi, że nabywca
    > spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu ma 6 miesięcy na złożenie
    > deklaracji przystąpienia do spółdzielni.
    To standard.

    > Nie.
    To dobrze - jesteście do przodu.

    > To żaden dowód, przelewu może dokonać ciocia z Ciechocinka. Spółdzielnia to nie
    > agencja dedektywistyczna.

    To nie tak. Czy u was każdy ma idywidualne konto do wpłat czynszowych?
    Jeśli nie - wpłacającego identyfikuje się po nazwisku i lokalu. Nie
    zgadza się - nie ma wpłaty, zalega.

    > Bzdura. Przecież on nie mieszka (a często uprzedzał, że sprzedaje mieszkanie).

    To czego chcesz - udowodnić, że członek mieszka, czy czekasz, aż za
    zastęp aniołów sfrunie z nieba i zrobi porządek. Od czegoś trzeba zacząć.

    > 2 x 3,50 razy dwa zł. Kto zapłaci?

    Wliczysz to w koszty zarządu. Zapłacą wszyscy. Bez nakładów nic nie
    zdziałacie. Jak przyjdą oszczędności - zwróci się z nawiązką.

    > A może od razu poprosić o pomoc policję?

    To w drugiej kolejności. Musi być podstawa. Zarządca ma pewne uprawnienia.

    > Nie wpuszczą komisji, rozmawiać nie będą. Bo i po co?

    Np. po to, żeby policja ich nie nachodziła.

    > Mylisz się - miała (czas przeszły). Teraz organy nie mają żadnej możliwości
    > wyegzekwowania czegokolwiek.

    To ty się mylisz się. Jeśli nie mają, to znaczy że są nieudolne.

    > Bo jakiś idiota zmienił prawo spółdzielcze i
    > właściciel mieszkania nie musi być członkiem spółdzielni.

    To akurat jest sensowna zmiana. Jakbyś miał doczynienia z takimi
    kombinatorami jak ja - wiedziałbyś dlaczego. Zwróć jednak uwagę, na
    kwestię "własności". Żeby być właścicielem trzeba mieć wyodrębnioną
    własność. Mają odrębną własność lokali? Jak nie to właścicielem jest
    nadal spółdzielnia.
    Powodzenia,
    Piotr

    PS. Na walne wpuście tylko członków.