    From: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo spółdzielcze i śmierc
    Date: Tue, 25 Jul 2006 21:14:30 +0200

    > Bardziej chodzi mi o postępowanie w takiej sprawie...
    > Może przypomnę, jest lokal własnościowy (wykupiony) w spółdzielni
    > mieszkaniowej. Ale nie ma księgi wieczystej...

    A co ma do tego księga wieczysta?

    > Jakiś czas temu zmarła moja mama i ostatnio ojciec dowiedzial sie w
    > spółdzielni że musi przeprowadzić postępowanie spadkowe, ponieważ jeśli
    > nie
    > zrobi nic to połowa własności lokalu przejdzie na rzecz spółdzielców dzień
    > po
    > upłynięciu roku od śmierci mamy.

    Kompletna bzdura.

    > Głownym lokatorem jest ojciec to na niego są wszystkie dokumenty w
    > spółdzielni
    > i to on był do tej zapisany...

    Po przeszktałceniu na spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu zwane
    potocznie wykupieniem nie ma takiego pojęcia jak główny lokator. Ba, w ogóle
    nie musisz być cżłonkiem spółdzielni.

    > W mieszkaniu zameldowani byli: moja mama, a w dalszym ciągu zameldowany
    > jest
    > mój ojciec, ja i czasowo wymeldowany jest brat.
    > Brat został wymeldowany czasowo w 1989 roku, kiedy wyjechał z polski i nie
    > ma
    > z nim kontaktu. Ojciec chciałby abym ja został głównym najemcą i członkiem
    > spółdzielni.

    I tutaj znowu cos krecisz. Jak niby masz mieszkanie wykupione to skąd ci się
    bierze jakiś najemca?

    Weź ty idź lepiej do spółdzielni i sie dowiedz jaki jest status prawny tego
    lokalu, bo widać, że nie masz bladego pojęcia i motasz się w zeznaniach. Bez
    ustalenia stanu faktycznego nic nie jesteśmy ci w stanie pomóc. Raz piszesz,
    że mieszkanie jest wykupione, potem znowu piszesz jakby to było prawo
    lokatorskie.