    From: "Krzysztof K." <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo spółdzielcze i śmierc
    Date: 25 Jul 2006 19:50:37 +0200

    > Chodzi ci o urządzenie księgi wieczystej dla spółdzielczego własnościowego
    > prawa do lokalu czy też ojcies podpisał akt notarialny ustanowienia odrębnej
    > własności i przeniesienia prawa własności ze spółdzielnią?
    Bardziej chodzi mi o postępowanie w takiej sprawie...
    Może przypomnę, jest lokal własnościowy (wykupiony) w spółdzielni
    mieszkaniowej. Ale nie ma księgi wieczystej...
    Jakiś czas temu zmarła moja mama i ostatnio ojciec dowiedzial sie w
    spółdzielni że musi przeprowadzić postępowanie spadkowe, ponieważ jeśli nie
    zrobi nic to połowa własności lokalu przejdzie na rzecz spółdzielców dzień po
    upłynięciu roku od śmierci mamy.
    Głownym lokatorem jest ojciec to na niego są wszystkie dokumenty w spółdzielni
    i to on był do tej zapisany...
    W mieszkaniu zameldowani byli: moja mama, a w dalszym ciągu zameldowany jest
    mój ojciec, ja i czasowo wymeldowany jest brat.
    Brat został wymeldowany czasowo w 1989 roku, kiedy wyjechał z polski i nie ma
    z nim kontaktu. Ojciec chciałby abym ja został głównym najemcą i członkiem
    spółdzielni.
    Czy takie postępowanie trzeba przeprowadzić przed sądem?
    Czy ten rok jest obowiązujący?
    Jakie sa opłaty, w przypadku takich spraw?
    Dodatm że ojciec jest emerytem, a ja inwalidą bez prawa do renty!
    Obecnie na utrzymanie mamy niecałe 1100 zł.

    Krzysztof