  • Data: 2005-08-10 16:43:50
    Temat: Re: Prawo ruchu drogowego
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    10.08.2005 # 17:17:42, Andrzej Lawa napisał:

    > Wielokrotnie spotykałem.

    Tak - i wyprzedzałeś inny pojazd osobowy i nie wlepili Ci mandatu ?

    > Jasne, że można. Nie ma zakazu - a co nie jest zabronione, jest dopuszczone.

    Tak.

    > "Twierdzenie, że wolno uzywać noża jest fałszywe, bo noża nie wolno
    > używać, jeśli wiąże się to z zabiciem człowieka" - tego właśnie typu
    > 'sensowne inaczej' tezy generujesz.

    To jest Twoja interpretacja tego co mówię.

    > Nigdzie nie pisałem, że przekroczenie podwójnej (czy nawet pojedynczej)
    > linii ciągłej jest dopuszczalne. Ale też żadne przepisy nie wiążą tej
    > linii z zakazem wyprzedzania, więc przestań (za przeproszeniem innych)
    > pieprzyć głupoty.

    O czym Ty mówisz ? Jeśli manewr wyprzedzania wymaga przekroczenia linii
    ciągłej, to automatycznie wyprzedzać nie możesz (pojazdów osobowych).
    Pomijam przypadki szczególne - rowerzysta itp. To chyba oczywiste.
    Podobnie jeśli jedziesz w obszarze zabudowanym 60km/h i chcesz wyprzedzać,
    to wiąże się to ze zwiększeniem prędkości - więc nawet jeśli zakazu
    wyprzedzania nie łamiesz, to łamiesz ograniczenie prędkości. Dlatego nie
    powinieneś wyprzedzać. Rozumiesz o co chodzi ?

    > Tak na marginesie: jeśli stoi znak 'zakaz wyprzedzania', to np. rowerem
    > albo motorowerem mogę wyprzedzać (jeśli oczywiście inne pojazdy jadą
    > odpowiednio wolno).

    Znak zakazu określa kogo dotyczy (osobowe, lub ciężarowe).
    --
    pozdrawiam